~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 13 april 2013

Nyvaken med stora ögon

Av ~ Ruth ~ - 13 april 2013 22:29



   


När jag öppnade ögonen i morse och på knä tittade
ut genom fönstret, så hade det kommit 1 decimeter nysnö, fick så stora ögon. I
dag har det töat och droppat över allt, det porlar i dikena och fåglarna är en
mera kärlekskranka en tidigare, oaooo vad det har kvittrats. Det här måste
betyda att det är våren som har kommit hit, fåglarna tjoar ut det med hög volym.

I kväll myste vi med krabba från frysboxen och lite övriga tillbehör, fasen så
gott, nu sover jag gott i natt.

Önskar er alla en fin söndag när morgondagen gryr.


 
 
lillis

lillis

14 april 2013 06:42

Förstår att du fick stora ögon när du tittade ut och fick se all snö, mycket fina foton.
Så smarrigt med krabba
Ha en bra söndag vännen
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

14 april 2013 08:00

Oj så mycket snö ni fått men som du skriver så är nog VÅREN här iallafall.
Skaterna har börjat bygga bo och mina älskade duvor kuttar utanför sååå då är det VÅR.
Känns skönt tycker jag.
Krabba är väldigt gott.
Önskar dig en fin söndag vad du än tar dig för.
Kramen min vän.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

14 april 2013 08:17

Nysnö ska ta bort gammelsnön *ler* Säger de så hos dig också? Vi fick ingen snö i alla fall.

Plusgrader och en strålande dag idag. Hoppas att du har det samma? En riktigt fin söndag önskar jag dig och de dina/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Carina,Boris och gänget

Carina,Boris och gänget

14 april 2013 19:15

Visst är det vackert med nysnö men nu vill vi ha vår, här har varit underbart väder idag med 10 plusgrader och sol

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
gun

gun

14 april 2013 21:59

Snö..... nu tycker jag synd om dig. För nu vill nog alla ha vår!
Mums det lät gott med krabba.
Önskar dig en fortsatt trevlig söndagskväll.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

14 april 2013 22:32

Nu är våran snö borta,just nu regnar det, varit lite varmare idag fast blåsigt, så våren är nog på väg

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

15 april 2013 12:43

Man får trösta sig med att när det kommer snö i april så försvinner den fort. Och våren den är här nu, det har jag bestämt :)
Krabba det är gott, men jag har inte vågat äta det på länge. För senaste gången jag åt det slutade det med att jag fick åka till sjukhuset. Det poppade upp en massa utslag överallt på kroppen. Allergi sade doktorn. Men jag kan äta andra skaldjur som räkor och kräftor. Tur det för jag älskar skaldjur.
Ha en bra dag!
Kram Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
primrose

primrose

15 april 2013 13:53

Härligt med fågelkvitter ,-)
Men nu får det ha snöat färdigt!
Krabba är gott, vi hade det för ett år sedan, och då var det första gången ,-)
Ha det fint, KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards