~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 19 mars 2013

Konstverk

Av ~ Ruth ~ - 19 mars 2013 22:12

"KLICKBILDER"

     


Is i vinterkyla skapar så fina konstverk, men den konst som vi har ute på altanen här går över mitt förstånd. Har alltid trodd att istappar alltid hänger rakt ner från taken, men dessa är unika i mina ögon, hur har dem kunnat bli så ???


 


Slänger in en bild till på Hacke som jag tog i dag, tycker han är så bedårande vacker, så olik våra övriga vanliga fåglar som dagligen besöker fågelmaten.


Som ni säkert har märkt så är jag inte så ofta vid datorn nu när vi är här uppe, vi har inte fri surf och vi har 2 datorer, datorn blir snabbt slö och jobbig om man inte begränsar surfandet.  


Nu skall jag göra en snabbis och hälsa på er innan sovdags.

Må så gott och var rädda om varandra!


 
 
gun

gun

19 mars 2013 22:27

Vilka fina istappar! Ja man kan verkligen undra hur de blev så.
Hackspetten är vacker men kan vara jobbog med sitt hackande. Förstår att du är ute mindre på nätet där uppe och det går fort att datorerna blir slöa.
Fy vilken iskyla det är här.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris och Gänget

Carina, Boris och Gänget

19 mars 2013 22:54

Naturens under! Så vackara isfigurer!

Vacker pippi du lyckats fota.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

20 mars 2013 06:39

God morgon vännen!
Vilket vackert konstverk det är med istapparna.
Så fin Hacke är, fina bilder som alltid
Ha det gott min vän
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

20 mars 2013 07:43

God morgon.
Vackert kostverka på istapparna tycker det likna ÄNGLAVINGAR!
Men det är i min fantasivärld.
Hacke hackspett är en fin fågel men jag gillar inte när den ska vara i trädgården här och hacka sönder mina små träd.
Önskar dig en fin onsdag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

20 mars 2013 11:34

vad vackert!! det är några änglar som varit där och hängt upp sina vingar till dig :)
vilken fin hackspett
Sv: jodå, det blev rätt bok till slut
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Maria

Maria

20 mars 2013 14:16

Helt otroligt fint kan de vara med is som formar sig till lite av varje, sedan får fantasin jobba på vad man ser.
Roligt att ha fåglar så nära in på huset.
Hoppas ni har en fin dag/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Annika

Annika

20 mars 2013 19:50

Det måste ha varit riktigt hårda isvindar som gjort att dessa vackra istappar har fått denna form. Fint. Ha det så gott.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Spanaren

Spanaren

21 mars 2013 06:47

Så fina bilder återigen *ler*
Fina istappar/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards