~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 28 februari 2013

Ups, dagen är över

Av ~ Ruth ~ - 28 februari 2013 22:58

I dag har jag inget nytt, klockan är mycket så jag hinner inte besöka er alla heller. Det har varit en intensiv TV-afton som har tagit all min kvällstid, och allt krockar. Fick se sista ½’n av Eldskälsgalan. Antikrundan skall jag se nu på PLAY. Vad har jag då tittat på redan jo, ”Farmen” och ”Sofias änglar” detta fantastiska program har startat igen. Så mycket tragedi en familj kan drabbas av, dem är värda all hjälp och uppmuntran dem kan få.

Kan ni inte somna i kväll så kan ni klicka in er [HÄR] och spela Keybord, kanske ”God natt valsen”? så kanske du somnar. Kan du inte spela så kan du sitta och träna tills du har lärt dig något då somnar du trött och utmattad i hjärnan. LYCKA TILL !


Nattakramar många varma och långa !

 

 
 
Margit

Margit

28 februari 2013 23:43

Ja ibland är det många profgram på TVn som man vill se..och ibland så kolliderar de....
Vilken underbar vårdag vi haft idag.
Måste berätta,,,,en av våra katter.."försvan" i går...elelrl kom inte in..jag kände på mej att det hänt nåt, var SÅ orolig!!
Är det räven/vargen som tagit henne ...eller VAD
Hon brukar vintertid vara uta kanske högst 2- timmar. Nu gick det timme efetr tmme..jag var ute och lockade och ropade på henne. Ingen kisse kom...Var uppe flera ggr under natten..och i morse gick jg ut..och ropade..Teese, Tesse..mn ingen kisse kom.
Jag skulle sedan åka till Eskisltuna..Lasse var hemma...Mitt p daen så gick även han ut och kollade runt..gik utaför ena grannens garage..knackade på dörren..och så tyckte han att han hörde ett "jam"..därinne. Han ringde till frun på jobbet...hon ringde sin man..och då fick Lasse veta att siodörren var olåst. ha gick tillbaka, ropade..men det var så mörkt och han såg ingen katt. Lämnade dörren öppen och gick hen efter en ficklampa för att lysa upp. När han då hämtat lampan...öppnar dörren så har då Tesse kommit..och är nu hemma. Vi är SÅ glada att ha vår kisse tillbaka och vid liv.
Skrev om det i Facebook..så många lst det idag..och nu berättar jag det för dej också..den glada händelsen hos oss.
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Cina

Cina

1 mars 2013 06:04

Ja jag såg Sofias Änglar och det fanns inga tårar kvar när det var slut.
Tänk att en familj kan drabbas så hårt.
Men de fick den fina hjälp de behövde.
Önskar dig en fin fredag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

1 mars 2013 06:36

Såg oxå Sofias Änglar, och tårar fanns det inga kvar. Tänk vad denna familj har fått kämpat och jag beundrar dom.
Önskar dig en bra och fin dag
Kram vännen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
skogsfen

skogsfen

1 mars 2013 08:28

Ingen TV alls pga att jag jobbade kväll. Läste Margits kommentar va bra lille kisse kom hem oskadd. Har själv katter så jag vet vilken oro det är.
Kram från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

1 mars 2013 08:55

Hamnade också framför TV:n men såg inget annat än nyheter och sport....som vanligt. Jo förresten antikrundan såg jag ju faktiskt :) Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

1 mars 2013 12:31

Spela via datorn är inte alls min melodi. Men min mamma var spelgalen via datorn då hon levde. Spelade Sim City och mycket mera.
Trevlig helg/ kram

Ps Tack för tips ändå ;.)

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

1 mars 2013 23:07

Här är det också mycket tv-tittande, men jag somnar hela tiden... Är så trött så trött... Kroppen har sagt ifrån ordentligt nu, så det är bara att lyssna på den, och sussa sött och ta det lugnt.
Ha de gott!
Kramisar Maria

http://airams.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards