~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 17 februari 2013

Söndag

Av ~ Ruth ~ - 17 februari 2013 23:27


 


Har även i dag varit en dag med skidor på TV, vilka rysare. Middag blev paj- rester från i går. Tycker det är toppen när det bara är att plocka fram och värma, underbart att man kan ägna sig åt annat en grytor och pannor.

     
   

 

Senare så kom sonen Robin och dotera Susanne, han har varit hos sin syster i helgen och inspekterat garnaffären, han har ju också en del i den. 2 av Susannes barn har börjat sticka, Robin och Nicklas har börjat och sticka, Nicklas 1 mössa, Robin 2 halsdukar och en socka, så nu stickarar snart hela familjen Bäck, ja det ligger i blodet hehe.


Kram på er.


 
 
lillis

lillis

18 februari 2013 06:19

God morgon!
Även hos mig så var det skidor för hela slanten i går.
Vad kul att ni stickar hela familjen, fina saker dom stickat och även fina bilder du visar
Ha en bra måndag
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

18 februari 2013 10:22

Gott med paj :-)
Kul med en hel stickande familj.
Ha det/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
primrose

primrose

18 februari 2013 10:48

Visst är det kanon att bara plocka fram mat och värma .-)
OJ, kul med en stickande familj!
Snyggt blir, jättefina foton ,-))
Jag kan inte sticka alls! Jag lyckades knåpa ihop en tröja i skolan, den blev bra, men nej......
Det finns så mycket snyggt att sticka för dom som kan ,-)
Ha det fint, KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Carina,Boris och gänget

Carina,Boris och gänget

18 februari 2013 11:40

Kreativ familj! Fina alster ni gör. Ibland kan det vara skönt att bara värma det som blivit över, snabbt och enkelt

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
skogsfen

skogsfen

18 februari 2013 13:16

Pajen såg god ut jättebra med latmat. Sticka är kul men va rädd om din axel, det läker inte så fort som man vill. ;)
Kram från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

18 februari 2013 15:45

wow så underbart att alla kan sticka.
Duktiga Robin och Nicklas är som stickar.
Alla har stickat så fina saker.
Klart det ligger i blodet hos er alla.

Bra att ha rester när man inte vill eller har lust med matlagning.
Tack för samtalet igår alltid lika kul att prata med dig!

Kramen min vän.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

18 februari 2013 20:44

Ja man kan få en jätte god paj av rester. Nu kan ni ha ett familjeföretag i stick branschen, så fina saker ni kan få ihop.
Ha en fin dag/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
BrittMarie

BrittMarie

18 februari 2013 21:21

Vilken "stickarefamilj" ni är!! Jag stickade så mycket förr, men nu har det varit knapert. Din gratäng påminner om min, som jag gjorde på söndag och som vi värmde rester av idag. Det blir också en matlåda till veckan, när jag lirkat upp mina leder. Jag är lite justerad för tillfället efter vattengympa och en vurpa på köksgolvet. Det är nog på bättring nu, för jag har fått lite piller.
Ha en bra vecka

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Annika

Annika

18 februari 2013 21:32

Härligt med en stickande familj. Perfekt med paj, så mycket man kan stoppa in i den. Ha en bra vecka.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Margit

Margit

18 februari 2013 22:22

Ja det var mycket TVtittnde hos oss också i går...skidåkningen
Visst är det bevämt att ha rester och bara värma upp...dagen efter....praktiskt och bekvämt....

Kram!!!!

http://margitholm.blogg.se

 
guns.bloggplatsen.se

guns.bloggplatsen.se

18 februari 2013 23:13

Vad kul att hela familjen stickar... Svar på din fråga om reklamen, det står som du skriver hur man ska göra. Men när du skickar via mobilen till det nr som står får du tillbaka att du måste skaffa ett konto hos WyWallet för att kunna betala via mobilen....Inte alls kul. Är totalt slut nu... efter en fartfull dag.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

19 februari 2013 16:20

OJ OJ så fint nu kan ni ha eget stickcafe

http://prilyckans.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards