~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2012

En liten filur

Av ~ Ruth ~ - 30 augusti 2012 21:53


       


Min lilla filur som är en kajunge förföljer mig som en hund när jag är ute, kan jag ha varit en fågel i mitt tidligare liv tro ? visserligen flaxar jag hit och dit i mina blogginlägg, så det kanske är så.

½:a dagen i dag var grå, regnig och mulen, fram på em. kom solen, det kan du se min bild symboliserar, tycker den var lite häftig.


     



Gjorde en till laddning med LCHF bröd i dag för 9 frukostar, experimenterade med receptet jag tidligare har gjort och det här blev bättre. Kvällsmat blev ett smakprov till kaffet. Valde äkta getost på mackan som min man köpte på Lillängens Gårdsmejeri i Sunne, älskar getost, men kaffe till var ingen hitt, så jag bytte dryck till vatten i stället då blev det inte getullsmak.


 Dotera och barnbarnet kom i em. och underhöll mig någon timma, alltid mysigt, tack för besöket kära ni. Nu skall jag titta på Robinson på ”PLAY” som jag missade i kväll.



Besöker nog er i morgon när jag sitter här med mitt morgonkaffe, då får jag sällskap.

 


 
 
Carina, Boris och Gänget

Carina, Boris och Gänget

31 augusti 2012 00:48

Ja vem vet vad man var i ett tidigare liv?
Här har det varit ett himla åskväder idag.Åska tog både datorer och internet modem.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

31 augusti 2012 05:47

Ja varför inte ? Du var säkert en fågel i ett tidigare liv och det vet nog denna lilla varelse om :) Nu skuttar jag iväg till jobbet i alla fall......har nog vaknat till innan jag är framme ! Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

31 augusti 2012 05:55

Tror säkert att du var en liten fågel i ditt tidigare liv.
Så gott ditt matbröd ser ut
Många fina bilder som alltid
Ha en bra dag
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

31 augusti 2012 08:46

Kanske betyder det något med din skata.
Skall kolla upp vad det betyder i min bok Djurens språk.
Så här lyder det: "Tillsammans är vi starka. Min gåva till dig är att göra/skapa något med hjälp av andra". (Här handlar det om att det är fördelaktigt att vara många som verkar för samma sak. Ju fler desto bättre.)

Mycket fina bilder.

Ha en fin dag.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

31 augusti 2012 09:46

Tittar in till dig för att Önska en trevlig Helg

Kram Anita L

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

31 augusti 2012 10:49

jag vill också ha en kajunge som följer mig :) fast klart, jag hade ju en hel drös med igelkottungar i somras :)
Sv: jaf vet inte vad min rhododendron heter men den blommar tidigt på våren och brukar ge någon blomma så här i slutet av augusti, början på september, någon gång
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Marias Hörna - Njut av Livet

Marias Hörna - Njut av Livet

31 augusti 2012 12:28

God fredag på dig. Ja vem vet vad man var i ett tidigre liv.
Önskar dig en fin fin helg nu. Synd att du har problem med min blogg. Men det har tydligen med webbläsaren att göra och olika program som ligger och stör....begriper mig inte på detta :)
Ha nu en fin fin helg. Kram Maria

http://mariashrna.blogspot.se

 
Monica

Monica

31 augusti 2012 18:18

Vad man varit i ett tidigare liv är inte lätt att veta,men det kanske är så att du var en kaja,men ingen fyllekaja hoppas jag....skämt!
Nu ska jag äta smörgåstårta.
Önskar dej en fin kväll //Kram

http://violett.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards