~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

Storkok

Av ~ Ruth ~ - 28 augusti 2012 22:14


     

"Klickbilder" text under varje bild.


Handlade en massa grönsaker och har kokat 10 L kött/grönsak-soppa (tjock) med kött från 1 fläsklägg och 1 kalvlägg, så kraftfull och god den blev. Får passa på när det är säsong för grönt, skall göra en sats till i morgon om jag tar mig till torget utan regn. 

Det är gott att plocka fram ur frysen lata dagar när man vill slippa stå vid spisen, och dom dagarna kan förekomma ofta vill jag lova, är så tråkigt att stå vid grytor, men gör det stort sett varje dag så klart, för middag är ju ett måste och det går det inte att hoppa över.

 

Har även bakat mitt LCHF bröd i långpanna. Skall gör ett par till i morgon, bra att bara tina upp från frysen det också, allt för att förenkla matintaget lite, hehe.

 

Tittade på ”Ung och bortskämd” på ettan i kväll, som förälder skulle jag skämmas över att jag hade behandlat mitt barn så smaklöst och utan krav så dem inte klarar ett jota av någon ting, bara roa sig och förbruka föräldrarnas pengar, fy fasen.

 

Skall titta på ”Robinson” via Play, med Premium så slipper jag all reklam, det är skönt att pausa själv bara om jag behöver. Båda dessa program började samtidligt, typiskt TV-krokar, varför ?

Detta blev delar av min innedag, men jag är nöjd med det lilla jag har åstadkommit.


 

 
 
Gun

Gun

28 augusti 2012 22:38

Gott att ha färdiglagad mat i frysen...Har du haft regn idag med? Här har vi inte fått regn men det har varit kyligt!! Märks att hösten är på gång.
Kram gun

http://http:/anthilias.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris och Gänget

Carina, Boris och Gänget

29 augusti 2012 00:04

Bra att ha lite färdiglagad mat när man har bråttom. Det ser gott ut det du har gjort.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

29 augusti 2012 06:43

Så mycket nyttigheter du handlat. Så smarrig och god din gryta ser ut.
Bra att göra storkok för att sedan frysa in.
I natt har det regnat här hos mig och är mulet och grått nu
Hoppas att du får finare väder i dag
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Dotera Di

Dotera Di

29 augusti 2012 06:56

Skulle jag ge mig på att göra storlek med tre tonåringar hemma skulle jag behöva grytor man har på restaurang :) det spelar ingen roll hur mycket jag gör, räcker knappt till matlåda till jobbet.

Skulle vara jätteskönt att bara plocka fram ur frysen och värma på. Det får bli den dagen när vi blir tvåsamma jag och gubben

Har nu gjort en sista omgång rabarbersaft. Första fången som jag har tagit vara på alla rabarber. Nu skall jag ta mig an alla äpplen och göra must och mos. Du har inget bra recept på äpplenust som inte är så avancerat.

Nej nu skall det bli lite frukost innan jobbet, är jättetrött. Hämtade Jennifer och Nicklas påLandvetter i natt. Dom kom från Kroatien och vi satt och tjärade till klockan tre så idag är det tunga ögonlock.
Ha en bra dag mamsen// kramelikram

http://Www.vattumannen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

liv Karlsson

29 augusti 2012 12:28

Hei søster. Har vert inne og sett din gode grønsaksuppe skulle ha vert hos deg og smakt , ser helt deilig ut, slik pleier jeg også og gjøre. bruker du ikke selleri i suppen det gir en herlig smak, slik mor gjorde.
Jeg skal ut og pusse vinduer nu i min malerbod som jeg ikke er i lengere. Ha en fin dag til deg og gubben.

 
gerty

gerty

29 augusti 2012 13:01

Skall också snart börja koka sopper för vintern, hinner inte just nu är barnvakt, Denniz är här nu

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

29 augusti 2012 17:41

Vet inte vart dagarna tar vägen, dom bara försvinner och jag hinner inte alls det jag skulle vilja ! Men så är det väl ibland, tusen saker på gång samtidigt som vanligt här. Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

29 augusti 2012 19:16

vad duktig du varit i köket :) visst är det skönt att bara kunna ta fram mat ur frysen och värma upp
Sv: alltså det var inte felskrivet men jag skulle kanske ha skrivit det i två ord, för bären heter svart aronia
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards