~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2012

Fortsättning på gårdagen.

Av ~ Ruth ~ - 20 augusti 2012 20:31

Efter 2 dagars slit och gubben med verkande rygg och arm så är träden borta. En kärra till är kvar för tippen, det blir i morgon, det föll även stora syren grenar från andra sidan av huset också.


     

"Klickbilder som alltid"


Efter andra körningen var en Enbuske + en idegran kvar att fälla kom värdens åskskur som blandades med hagel, vilket väsen på altan plåttaket blandat med åskknallar. Fick stänga dörren för det slog lock för öronen.



          



Efter regn så kom det sol och träden föll och forslades bort. Nu kan jag se hela huset från gatan, ganska kul faktiskt. Hela em. har varit grå och mulen, men varmt och kvavt.


 Nu har Robinson börjat på TV:n, följt av Dallas, men jag är lite kluven där, vill även se Det Okända, som börjar samtidligt som Dallas, men det får bli via PLAY innan jag besöker kudden för natten.


    


 
 
Dotera Di

Dotera Di

20 augusti 2012 22:53

Jösses vad tomt det blev. Men kan tänka mig att det blev väldigt ljust och fint. Tujja är inte min favorit när det gäller häckar, men som sagt den växer snabbt och kommer bli bra insynsskydd vad det lider :)

Duktiga ni är. Själv har vi nu njutit av allehanda mat så här på kvällskvisten av kantareller jag efter mycket om och men lyckades samla ihop.
Alexander åt pannbiff pasta och kantarellsås medan Patrik åt em macka med bysters kantareller på och jag åt en omelett. Snaskigt var det allt. Nu är det bingen dom hägrar är rätt mör själv efter min dramatiska skogspromenad tidigare i eftermiddag
Kramizzzzzz och Natti

http://Www.vattumannen.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

21 augusti 2012 06:15

God morgon min vän!
Oj vad ni jobbar och står i. Nu får ni ta det luhgnt i dag och tänka på era ryggar.
Många fina kort du visar.
Ha det bäst och var rädd om dig
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

21 augusti 2012 08:27

Oj vad ni jobbar då och vad fint det blir.Det gör mycket om man bara vågar rensa lite i buskagen.
Jag såg Dallas igår,men tänker inte fortsätta titta på det. De ska inte fortsätta med vissa serier utan låta dom sluta i tid. Jag ser också Det Okända så jag föredrar det nästa gång.
Nu är det ett tag sen jag tittade in till dig. Jag får inte riktigt till det med bloggandet.Men det kanske kommer framåt hösten mera.
Ha en skön dag.Kanske det regnar hos dig som det gör hos mig just nu. Men man får roa sig bäst man kan.
Kram min vän!

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
ansepanse

ansepanse

21 augusti 2012 11:21

förstår att det var slit och släp, vilket enormt jobb
varken Robinson eller Dallas för mig, jo jag tittade i 10 minuter på Dallas bara för att jag var nyfiken men jag kommer inte att titta på det något mer
Sv: jodå, nog är det korvkaka med lever, ägg och ris :) mumsegott är det också
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

liv Karlsson

21 augusti 2012 11:51

Hei igjen. Ja nu er vi hjemme igjen etter 5 dager i Sverige Siljan rundt etter loppis, tror vi var innom 30 stk, men mye dårlig, fant da noe. Men vi hadde sol hvær dag- en kjempe fin tur ble det. Nei så fint det er blitt ute hos dere da de store buskene fårsvant, men skal det være så høye stubber?skal du sette blommer på de eller? ja fint ble det. flinke er dere. Tenk nu skinner solen her. Baker brød i dag 3 stk. Skyper deg opp snart. Kan ikke være pålogget får da må jeg sitte og snakke hele dagen folk ringer, har ikke tid på dagen. Klem og ha en fin dag. Søster klem til deg.





 
Cina

Cina

21 augusti 2012 13:09

Ojojoj så ni har jobbat med detta.
Förstår att ni båda har ont i era ryggar efter detta!
Nu får ni allt ta igen er lite och pusta ut, rom byggdes ju inte på en dag ;)
Ha nu en skön dag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

21 augusti 2012 15:36

Jag vet ju inte hur det såg ut innan, men förstår att ni gjort ett jättejobb. Fint har det blivit.

Det gick väl inte riktigt min väg på mötet idag. En överklagan hänger i luften, och just nu är jag riktigt förbannad på min hyresvärd. Fick lägga band på mig flera gånger idag. Tur att jag satt bollen i rullning för att få annat boende, och jag hoppas att jag slipper vänta allt för länge. Helst skulle jag ha velat flytta igår om du förstår hur jag menar :)
Ha en fortsatt bra dag!
Kram Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

21 augusti 2012 17:59

Jag kommer att titta på både Robinson och Dallas i fortsättningen,tyckte båda programmen var bra igår.
Ta nu igen dej och slit inte ut ryggen på allt arbete med träden.
Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris och Gänget

Carina, Boris och Gänget

21 augusti 2012 19:41

Vad fint det blev! Måste vara skönt att slippa allt framför huset.

Det var nostalgi att få se Dallas igen! Men det blir nog inte detsamma som det var en gång.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards