~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2012

Röjare är vi!

Av ~ Ruth ~ - 19 augusti 2012 19:45

       


Nu har jag precis duschat och vilar mina fötter på skrivbordet.

I dag har maken och jag börjat med avverkningen ut mot gatan, han har tjatat i flera år om att få bort alla träden så jag fick ge mig, jag tyckte det var ett bra insynsskydd. Nu ser vi gatan och ljust blir det inne, det var nog rätt trotts allt.

 

Vi skall plantera snabbväxande Tujahäck  där till våren. Var och tittade på det i går, men fick rådet att vänta till våren så plantorna hinner rota sig riktigt över sommaren. Planterar vi nu så kan det bli spill om vintern blir kylig och det är ju onödigt eftersom dem inte är billiga och många behövs, 2-3 per meter och det är nog 15 meter som skall planteras.

 

Arne har sågat och jag har spänt lina och dragit så det inte går över på gatan eller mot altanen.

När han lastade kärran så klippte jag den stora gräsmattan, det är bra motion så jag gör gärna detta tråkiga och jobbiga. Vi fortsätter i morgon om vädret tillåter, mycket återstår. Fint jobbarväder har det varit.


 

 
 
Ingen bild

Lambergsfrua

19 augusti 2012 22:48

Kära nån vad ni har jobbat idag Gubben och du! Et ser ut att bli fint, ljust och luftigt. Antagligen kommer det att kännas lite för öppet i början, men du vänjer dig nog snart. Den nya häcken växer upp snabbt, när plantorna väl kommit i jorden och du får ett bra insynsskydd igen.
Varm kram,
Lambergsfrua

 
BrittMarie

BrittMarie

19 augusti 2012 22:58

Oj, vad barrväxter kan bli stora. Nu fick ni ordentligt med arbete. Det brukar kännas bra när det är gjort. Nu är du värd att sitta med fötterna på bordet :)
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Carina, Boris och Gänget

Carina, Boris och Gänget

19 augusti 2012 23:25

Vad flitiga ni är! Här har det varit olidligt varmt idag så allt arbete har legat nere.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

20 augusti 2012 00:21

Oj oj oj, vad ni jobbat i denna värmen som varit idag. Här har det inte blivit nåt vettigt gjort, förutom ett besök i affären.
Så imorgon är det full fart som gäller, måste ha mitt hem helt iordning ifall hyresnämnden vill komma hit och titta. Ska på möte med dom på tisdag förmiddag. Ligger nämligen i fejd med min hyresvärd.
Är väl bäst att jag går och knyter mig så jag kommer upp när klockan ringer :)
Natti!
Kram Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

20 augusti 2012 06:08

Oj vad ni jobbar och står i, blir nog kanon när det blir klart.
Hur är det med din tand? Hoppas att det känns bättre
En bra dag vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

20 augusti 2012 11:05

din gubbe är tydligen likadan som min, J vill också få bort sådant som jag vill ha kvar, jag vill ju ha insynsskydd liksom, en snabbväxande tujahäck vore något för oss också, vi har en häck som inte alls är fin så den skulle vi gärna byta ut
Sv: jaha, trädgårdsättika, det kanske vore något :) men högtryckstvätten vågar jag inte använda, visst är det roligt att ta bilder :) jag tar en massa och sedan sorterar jag ju bort en hel del som jag inte tycker är värda att spara
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Cina

Cina

20 augusti 2012 17:19

Ojojoj vilket jobb ni gjort men fasiken jag hade nog valt att ha den kvar man vill liksom ha lite ombonat och att folk inte ska se rätt in.
Men det blir nog kanonbra när det blir klart.
Hoppas ni fick en fin dag idag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

20 augusti 2012 18:01

Du jobbar och står i,men det blir säkert ett bra resultat när allt är klart.
Ikväll börjar Dallas,det ser jag fram emot.Hoppas det är lika bra nu som det var förra omgången.
Ha en fin kväll/Kram

http://violett.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards