~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2012

Planera för nästa sommar ?

Av ~ Ruth ~ - 9 augusti 2012 17:43


 


Det är dyrt att köpa färdiga plantor för lådor och trädgård, så frön själv till våren.

Nu är det rea på blomsterfrö så passa på ”KLICKA HÄR”, både ettåriga och perenna växter.

I dag har det varit torrt ute och sol, men ingen direkt värme, jo för mig idealiskt.

 

Har bara gjort det dagliga i dag, samt klippt gräs och rensat på utsidan av staketet mot vägen. Tro mig eller inte, så har jag tittat mycket på OS i dag, tjejernas brottning, höjd hopp och ”hästdans”, som var en höjdare, hur får dom hästar att göra sådana konster ? så elegant och fint till musik, blev tagen och tårögd.

 

Hoppas ni alla har haft en fin dag, Kramiz !


 

 
 
lillis

lillis

9 augusti 2012 19:01

Fin bild du visar med vackra blommor.
Har oxå tittat på OS i dag tyckte att det var ganska roligt
Ha en bra och skön kväll vännen
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Robin

9 augusti 2012 19:34

Underbara blommor mor. Har du lust att dra upp en del från frö nästa vår, så kommer jag ner å hämtar färdiga plantor lagom till början av sommaren :)

Kram,
- Robin

 
Maria

Maria

9 augusti 2012 21:48

Här har dagen också bjudit på solsken, lagom temperatur och en massa OS.
Såg också lite av Kyrtävlingen. Makalöst vackert när hästarna gjorde sina rörelser i takt till musiken. Nu ska jag alldeles strax bänka mig framför Tv:n igen. Bolt ska strax springa 200 meter och det missar jag INTE :)

Jag frösår också fram på vårkanten. Gör som min mormor alltid gjorde, frösätter tagetes. Älskar dessa blommor. I år köpte jag fröpåsar, men till nästa år kommer fröerna från årets blommor. Det är gott om humlor, fjärilar och blomflugor i balkonglådorna, så det ska nog inte vara några problem med pollineringen :)

Ha de gott!
Kram Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
Gun

Gun

9 augusti 2012 22:17

Vackra blommor på bilden som du visar. Ibland blir det nästan en hel förmögenhet när man köper plantor..
OS... nja det kan jag missa. Tror inte bossen skulle bli vidare glad om vi satt framför tv:n på jobbet:).
Önskar dig en trevlig helg.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
BrittMarie

BrittMarie

9 augusti 2012 22:49

Du har rätt, man borde så fler blommor från frön. Det är så roligt när det kommer upp. Nu börjar det bli lite vildvuxet i min trädgård. Lite vildvuxet är snyggt, men snart krävs det nog lite ansning. Du undrade om vi firade födelsedag, men faktiskt ingenting särskilt. Ibland är det bara kul att samlas för att man råkar befinna sig ganska nära varann.
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

10 augusti 2012 00:06

Jag brukar så några sorter var år men det blev inte av i år. Skulle så gärna vilja ha ett växthus där man kunde planterat lite.

Ingen OS för mej idag

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

10 augusti 2012 09:35

Visst finns det mycket fina blommor som man kan köpa som frön o driva upp själv.
Man ser ju vad det kostar när man köper de färdiga till sommaren så det blir ju billigare o driva upp själv.

Klart jag har kollat ganska så mycket på OS och visst undrar man hur man kan få hästarna att göra detta. Fast jag tittade inte så mycket för jag tyckte det vart tråkigt att titta på det till slut. Hästarna gjorde ju nästan lika dant.
Men fint var det.

Önskar dig en fin fredag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

10 augusti 2012 10:37

Tittar in för att önska dig en trevlig helg

kram Anita L

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

10 augusti 2012 10:54

jag läste Robins kommentar :) det är kanske så jag ska göra också :) nej, skämt åtsido, mycket vackert var det där
Sv: mm, John Blund kanske är sjuk eller ve och fasa död!!
bamsekramar vännen, förresten så regnar det här idag

http://kinaguld.blogg.se

 
gerty

gerty

10 augusti 2012 15:00

Det är inte billigt att köpa blommor, har sått lite i år men skall försöka så lite mer nästa år, så får du ha en bra helg

http://prilyckans.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards