~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2012

Gjorde jag rätt eller fel, det är frågan ?¿?¿

Av ~ Ruth ~ - 6 augusti 2012 16:43


       


Mina underbara vänner som gjorde att jag fattade mitt beslut utan betänkligheter.
Är så glad att jag har er i ur och skur, ni ställer alltid upp, en ros till var och en!


Jag har tänkt och funderat fram och tillbaka ang. gårdagens frustrerade tankegång. Har haft mardrömmar och ett huvud som gått i spinn, inte bra för en gammal gumma detta hehe, jag hade ingen ork för fortsatt tvivel och vånda.


Datorn har en så stor plats i mitt liv och jag vill ju inte ställa till det för mig så jag får en försämring, därav ringde jag till TELE2 och annullerade kontraktet, hade ju 14 dagars ångerrätt.


Ser i kommentarerna i går att TELE2 har läst mitt inlägg och kommenterat.
Det var en riktig förstående kille kom jag i kontakt med när jag ringde, så jag hade inte behövd vara så nervig för detta samtal. Dem skickar nu en returlapp så jag kan lämna tillbaka telefonerna. Nu är detta dilemma över för mig och jag känner mig lättad till sinnet. Jag tror mera på ADSL en mobilt bredband, det känns tryggast även om det är dyrare så är inte pengar allt här i världen (jo rätt så mycket trotts allt).


Pratade med min man i dag vid 11 tiden då stod han på språng med en kompis och skulle plocka hjortron, solen lyste där uppe. Här började det vräka ner vi den tiden och jisses vilka kraftiga skurar, nu har det upphört vid 16 tiden och det ser ljusare ut på himmeln, hoppas det inte kommer mera. Tittar nu på hästhoppning, det är kul.

 ♥ ♥Kram till er mina go’a vänner, ni betyder så mycket för mig !! ♥ ♥

**Har nu satt in en ny omröstning **

 

 
 
Maria

Maria

6 augusti 2012 18:38

Go kväll!
Besvär med bredbandet har jag av å till för jämnan just nu, de är Tele2
Blir så trött på det men tror de e väder å träd som gör det. Jag har inte mått så bra på ett tag så därför har de inte blivit långa stunder vid datorn. Du som har gjort så mycket fint hemma skall väl inte misströsta måste ju vila också.
Ha de bra/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
ansepanse

ansepanse

6 augusti 2012 18:45

vad bra att du beslöt dig för ett alternativ, det är inte skönt för själen att inte riktigt veta och bara fundera och vela
nu måste du tala om vad det är för fina blommor du visar på bilderna
Sv: jodå, orkidégödning köpte jag när jag fick veta - av dig - att det finns sådan, jag ska förresten köpa en flaska till nästa gång jag ska till sta´n
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
lillis

lillis

6 augusti 2012 19:17

Tror att du tog rätt beslut och huvudsaken att det känns bra för dig
Så fina foton med fina blommor som du visar för oss
Ha en skön kväll
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

6 augusti 2012 19:23

Skönt för dig att problemetär avklarat. Jag har också bredbandsbolaget här och är nöjd men betalar inte lika mycket som du.
Tony skulle klippa det lilla gräset i dag men då öppnades regnporten och det bara vräkte ner. Nu är det ett mjukt skönt regn som är skönt att vara ute i med rätt klädsel.
Elinor o Michelle tog sig an mitt hår en dag så nu är jag klippt och färgad. Känner mig lite gladare då.
Det blir inte skrivet så ofta som jag skulle vilja för så här orkeslös har jag aldrig varit får nästan tvinga mig att göra det viktigaste. Det viktigaste är att vara hos Leif så han inte känner sig ensam.
Letar efter en händig man som kan sätta upp staket mm här tycker aldrig det blir klart. Tyvärr är inte Tony händig men underbar att ha boende här.
Ha det så bra tills nästa gång vi höres.
Kramen min vän.

 
ansepanse

ansepanse

6 augusti 2012 19:29

Sv: tack vännen för namnet på blomman, det är alltså bara en sommarväxt eller är den bara en grön krukväxt på vintern?
bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Maria

Maria

6 augusti 2012 20:56

Det är alltid skönt när man fattat beslut och känner sig nöjd med det. Hoppas du blir nöjd.
Finfina bilder på blommorna!
Jag har fotat lite på balkongen idag en stund. Det fastnade några blomflugor på minneskortet :)
Jag kollade oxå på hästhoppningen, synd att det inte gick vägen för det svenska laget...
Ha en fortsatt fin kväll!
Kram Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
Gun

Gun

6 augusti 2012 21:26

Tror du gjorde rätt i och ändrade dig. Mobilt bredband är inte så dyrt. Jag ger 269 kr för det största (Telia). Håller med att datorn har en stor plats i ens liv. Just nu är jag så frustrerad... kan inte skicka iväg scripten. Vet inte vad som är fel. När jag ska skicka iväg dem så ska Windows Live Mail öppna sig. Men se det gör det inte. Fina blommor som du visar upp.
Sport och jag går inget vidare ihop sig:). Nu ser jag på Lotta i Lisseberg.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

7 augusti 2012 08:47

Vad jag förstår så är Tele2 ingen höjdare.....har dock ingen erfarenhet själv alls :) Vi grävde in fiber till huset och det har vi aldrig ångrat, allt fungerar i alla väder utan problem ! Den fasta telefonen har vi skrotat och har enbart våra mobiler numera, via telia och dottern har Halebop.....det enda som riktigt fungerar här hos oss i alla fall !
För bredbandet betalar vi nu 205 kr per månad......billigt å bra i mina ögon i alla fall. Vi har Bredband2 tror jag det heter...Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

7 augusti 2012 13:16

Tror du tog det rätta beslutet.
Vi har Bredband2 det böt vi till från Tele2.
Och vi är mycket nöjda nu.
Fina foton på fina blommor.
Ha en fin dag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

7 augusti 2012 18:41

Fina blommor!

Ja som sagt man vet vad man har men aldrig vad man får. Själva har vi Telia, förutom då åskan som har tagit några modem och strul när vi flyttade har vi aldrig haft några bekymmer.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

7 augusti 2012 19:48

Vad glad jag blir när jag läser detta. Tror helt klart att du har gjort det rätta. Å framförallt att du blev bra bemött när du kontaktade dem.
Läste inlägget som tele2 hade gjort. Å de har inte hittat dit av en ren slump =) Någon som följer din blogg antagligen & har hört av sig till dem =)
Kram på dig hjärtat <3<3<3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards