~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2012

I går och i dag

Av ~ Ruth ~ - 3 augusti 2012 15:48


       


I går påbörjade jag rensa ett vildväxt parti i kanten av tomten, har syren träd och fläder som har spridit sig över allt. Är inte klar ännu, men en bit på väg. Är inte så van vid grovarbete med mina nävar så har fått en och annan blåsa på händerna. 

Märkte att himmeln började bli oroväckande blåsvart, så jag chansade på att hinna klippa hundarnas gräsmatta i stället, det började mullra men den var inte så nära.

 

3 av hundarna rusade in, men den som verkligen är rädd för åskan stannade troget hos mig, min lilla Nowah, jag var tryggheten. Efter en liten stund började regnet vräka ner, envist fortsatte jag, men fick kapitulera blev totalt pisseblöt, gick inte att klippa klart.

Genomdränkta utan en torr tråd på mig och Nowah såg nybadad ut, lilla gumman som litar på mig till 100% och utsatte sig så för åskregnet, snudd på djurplågeri, jag vet :-(

 

Regn även nu på fm. nu sol varvat med moln. Jag fick gräsmattan klar sedan pysslat med blommor både ute och inne, damsugit, tvättat och småpysslat. Det blev lite från gårdagen och pyttelite från i dag.

Ha en toppenfin helg och vi vill INTE ha mera regn nu.


Kramen

 

 
 
Ingen bild

Robin

3 augusti 2012 16:31

Men visst är det skönt när man får möjligheten till lite kroppsligt arbete? Själv sitter jag utomhus i soffan på nya altanen, å håller på att svettas bort i värmen. Men, hellre att jobba härifrån, än att sitta instängd på ett kontor - vilket hade varit alternativet :)

Kram på dig mor,
- Robin

 
lillis

lillis

3 augusti 2012 17:14

Här har vi haft regn och åska på förmiddagen men nu lyser solen så fint.
Vilken vacker blomma du har på altan, så fin.
Fina foton som vi får ta del av
Ha en fortsatt bra dag
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

3 augusti 2012 21:57

Här hade vi åska och regn i går kväll det är inte kul, men idag har det varit fint väder

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

3 augusti 2012 22:18

Ja idag har vi allt haft fint väder. Fast jag har ändå valt att inte sitta ute i solen. Utan nöjde mig att njuta av att sitta under taket på altanen =).
Va redig du är. Å visst är det så att en händig kvinna reder sig själv. Tycker i alla fall att du är fantastisk!!!
Massor av varma kramar till dig du underbara vän <3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

4 augusti 2012 00:39

Här har det blivit både tvättat och städat idag, med diverse pauser för att kolla på svenskarnas framfart i OS.
Nu kan jag med gott samvete ligga på soffan hela helgen och kolla friidrotten som jag gillar så mycket.
Ha de gott!
Kram

http://airams.bloggplatsen.se

 
Gun

Gun

4 augusti 2012 10:06

Visst är det kula att vara ute i trädgården och greja. Åskat har det gjort här med. Inte kul. Fina bilder som du delar med dig av.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

4 augusti 2012 11:10

vi fick också en redig åskskur i torsdags kväll men på fredagen var det fint hela dagen, jag har också, tillsammans med Maja ansat i trädgården
Sv: nu är det många meningsskiljaktigheter som elimineras med en tv till :)
önskar dig en fin helg - bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Cina

Cina

4 augusti 2012 18:19

Ja som sagt igår vart det OS för hela slanten.
Tycker att det är kul att se.
Duktig du är som håller på hela tiden.
Jätte söt blomma du har i ampeln.
Och kransen är ju kanonsöt.
Har din syster gjort den???
Ja du den gräsmattan går inte av för hackor den skulle jag aldrig orka klippa med min kropp.
Räcker med våran lilla plätt som jag klippte här om dagen.
Ha det gott!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards