~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 9 mars 2012

Efter snö kom det regn

Av ~ Ruth ~ - 9 mars 2012 21:09

En gråtråkig och delvis regnig dag, trotts det så har jag varit omkring på min cykel ”Berta” ja,så heter min trotjänare i ur och skur. Jag är miljövänlig och bidrar inte till någon miljöförstöring.  Det är klart att en och annan fjärt kanske det kan bli när jag kämpar i uppförsbackar, men vad är en fis i rymden :D gemfört med alla bilavgaser ?


Har varit och handlat presenter tills i morgon, för då är vi bortbjudna på middag, rökt vildsvinkött med tillbehör, det skall bli gott. Har smakat rökt torkat vildsvins filé en gång förut och det var smarrigt, längtar tills i morgon em. det kommer att bli kuligt.


Sitter nu och tittar på ”The Voice Sverige” som är det bästa musikprogrammet som går på TV, försöker att skriva i en paus så det blir lite snurrigt i skallen försöker hinna avsluta här, så nu gör jag det.


Ha en fortsatt fin kväll.

Önskar er alla en toppenhelg/

Kramen.

 
 
Bettan

Bettan

9 mars 2012 22:11

ha ha ha du e bara för skön! Får mig allt som oftast att skratta, med dina uttryck =) Det tackar jag dig så hjärtligt för!
Ja vi är också helt betagna i detta programmet. Wow, alltså va bra det är! Har skickat dig ett mail hjärtat. Med detta önskar jag dig en underbar kväll.
kram kram

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

9 mars 2012 23:48

Samma trista väder även här idag.

Hoppas ni får en trevlig middag i morgon.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

9 mars 2012 23:56

Ja och efter regn kommer sol, får vi väl tro. Ha en trevlig dag imorgon när ni ska på kalas.
Kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
lillis

lillis

10 mars 2012 07:13

Det regnade en stund i går kväll, får se vad vi får för väder i dag. Ja du Ruth vad skulle man göra utan sin cykel.
Vad trevligt för er att gå på kalas med god mat, hoppas att ni får en trevlig stund
Ha en skön helg min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

10 mars 2012 08:11

Cyklat var det längesen jag gjorde. Ett av barnbarnen"lånade" min hoj en gång,sen dess har jag inte sett röken av den. (mitt eget fel förstås)Så blev det ingen ny variant tyvärr.
I natt har jag sovit som en "gris". Gubben lyste med sin frånvaro.
Vildsvinskött har jag ätit en gång,då i form av biffar.Jaa,inte så tokigt,tyckte jag då.
Ha en skön helg vännen.
Kram!

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

10 mars 2012 08:45

Rökt Vildsvin är mycket gott tycker jag.
Brukar köpa det och ha på mackan.
Även grillat vildsvin är gott.
Hoppas du kommer att gilla det!
Ha en fin lördag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

10 mars 2012 09:25

Har inte ätit vildsvin men dom huserar här på åkern så någon kanske laddar bössan och sen bjussar på middag. Är säkert gott.
Satte inte ens på Tv i går utan hade datakväll, läskväll la mig tidigt och trodde jag skulle sova gott i natt. Så blev det inte vet i sjutton varför men solen skiner i dag och jag är piggelin.
Vilka fina glassaker du visar det minner om barndommen. Jag har också en del som står framme till lust.
Hoppas du blir piggare och jag ska också testa vitaminer och magnesium som jag hört ska vara bra för musklerna.
Ska börja kratta lite på tomten i dag skönt att vara ute och lapa i sig frisk luft.
Ha en trevlig kväll. Jag o dotter ska se på Melodifestivalen.
Kramizz kära vännen.

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

10 mars 2012 10:52

He he, "vad är en fjärt i rymden..."=D Rätt tänkt Ruth! Kan man undvika bilen och cykla eller gå i stället, bör man göra det.
Vad gott det låter med rökt vildsvinskött. Mycket udda saker har jag ätit men faktiskt aldrig vildsvin.
Ha en mysig dag och kväll!
Varm kram,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

10 mars 2012 11:24

mm, och efter regnet kom blåsten som blåste bort all snön :) idag blåser det riktigt mycket därute, fast solen skiner förstås
vad roligt att bli bjuden på middag
Sv: jo, nu har jag fått ner blodsockret igen, visst är det jobbigt
en fin lördag till dig - kramar

http://kinaguld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards