~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 25 augusti 2011

Av ~ Ruth ~ - 25 augusti 2011 21:54


 

Hösten kliver fram med långa kliv, mycket vittnar om det i naturen och växtligheten. Grannens stora björk börjar få bruna blad och partier, syrenernas blad har blivit matta och drar ihop sig, samma även vinbärsbuskarna, JA’ men då är det ju hösten som tassar omkring knutarna eller hur ?


Tog en  längre powerwalk i dag, var tvungen att sträcka ut ordentligt. Knäskålarna är inte dom bästa i dag heller, men skall inte stå på knä mera i hallen. Sedan kommer kökets ½-panel, även där stengolv, men då skall jag skydda mig bättre. Har inte målat i dag, trodde min gubbs skulle smälla upp tapen i hallen i dag, men han hade annat för sig, men i morgon skall den jäklamig upp.


Har spacklat en bred springa mellan taket och taklisten längs den långa väggen i dag. Vissa partier fick jag först fylla i med rullat hushållpapper, sedan spackla. Nu när det är furu så märks det inte så, men när jag skall måla det vitt kommer det att märkas.


Har precis tittat på ”Robinson”, så nu avslutar jag mitt töntiga inlägg, vill ni ha mera läsvärda bloggar att läsa så kika in på mina vänners bloggar, hälsa från mig, hoppas några även bjuder på en kvällskopp med te eller kaffe och lite Go’FIKA.


Ha en fortsatt fin kväll mina vänner.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards