~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av ~ Ruth ~ - 7 augusti 2011 22:30

I dag såg jag ut som en pudel i huvudet, tog fram hårrullarna för att testa en ny frisyr haha. Jisses så det blev, skrattade så jag pinkade nästan på mig. Det blev att ta till vattenspray och hårfönen då blev ordningen återställd. Håret har ju blivit så långt så det når en bit ner på ryggen, det växer värre en ogräs, nu sätter jag upp det i nacken med en klämma, enkelt och snyggt (tycker jag)...


   


     


Gick ut i kväll vid 21 och klippte hundarnas gräsmatta, goda råd var dyra, himmeln började och bli så svart, när jag tittade på nätet så skulle det bli regn i morgon också, nu var det bara lätt fuktigt. Använder 2 gräsklippare, den lilla ett par varv närmast häcken och staketet, den är smidigare, sedan den stora med uppsamlaren. Jag blev klar som tur var, när jag ställde bort maskinerna så började det regna stora droppar.


Hittade denna tjocka söta larv på stenplattorna, den var ca. 7 cm lång, den såg verkligen ut som en liten baby av sin art, men vad skall den utvecklas till för något ? vet du så ge mig ett svar. Tror aldrig jag har sett en sådan trotts min ålder, jag gömde den i rabatten, tror han blev glad den lilla parveln.


En stor kram till er alla som har gett sig tid att ge en kommentar, blir så glad skall ni veta.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards