~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

Blandat kompott

Av ~ Ruth ~ - 10 maj 2011 23:39

Alla bilder är KLICK !

     


     



Första dagen hemma har varit hektisk. Har gjort rent på altanen och köpt 10 penséer till 2 balkonglådor, som alltid brukar vara mina första blommor ute, dom gör mig alltid så glad.

Vilken strålande och varm dag, har gått i trosor och linne och gör det fortfarande, kan bli åska sa dom på radion, inte omöjligt när det är så kvavt.

Arne fick rycka ut på jobb första dagen hemma, sonen behövde hjälp med att bygga en stor mur utomhus, i 14 dagar skall han jobba där.

Har klagat över gräsklipparen som inte är självgående + att man måste starta med att dra i snöret, så i em. kom han med en ny klippare till mig, startar med nyckel så underbart. Är ju mycket själv på sommaren och då får jag stå för klippet. Nu är båda gräsmattorna klippta och alla synbara maskrosor är bortplockade så nu har vi kommit en bit på väg.

Kajan Kalle mötte oss direkt när vi klev ur bilen i går och hälsade oss välkomna hem, att han aldrig glömmer oss, satt en halv meter från våra huvuden när vi bar in grejorna, sedan fick han förståss mat. Som tur är så sitter han inte på axlarna  längre och godtar inte den närheten för det var jobbigt.


Nu är det sängdax så natti, natti från mig.

 
 
Maria

Maria

10 maj 2011 23:56

Fint du har i fönstren. Har kajan varit hos er sedan den var liten? Ja du det där med snörena på gräsklipparen kan ibland var jätte jobbigt. Sist slet jag som ett djur men skit den som ger sig.
Ha det nu bra där hemma/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

11 maj 2011 01:06

Så tjusig lyktan blev. Mycket fin! Så snällt av Arne att inhandla en lite behändigare maskin till dej, inte lätt att klippa så stora ytor annars.
Lille Kalle, ännu en trogen beundrare!

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Anki J

Anki J

11 maj 2011 02:16

Härligt att du har fått lite blommor i lådorna. Inhandla själv Pelargonior i förra veckan men ännu har de inte kommit på plats. Tiden har bara försvunnit den sista tiden och tycker jag har tillbringat hur mycket tid som helst i bilen. Tyvärr märks det oxå på bensinnotan

Kram från sommaren i Skåneland

http://www.jankils.se

 
lillis

lillis

11 maj 2011 07:22

Vad kul med Kalle som är er trogen efter alla veckor. Så många fina foton vi får ta del av.
Vad skönt att du fått en behändig gräsklippare.
Ha en bra och skön dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
lilian

lilian

11 maj 2011 10:08

Vad fint du gör i fönstrena.Ser riktigt romantiskt ut.
kram Lilian o Greta.

http://www.frugreta.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

11 maj 2011 10:51

Trädgårdsarbete har aldrig varit något för mig och kommer aldrig att bli :) Men så småningom blir det väl lite blommor i krukor även hos mig.
Jo jag vet att jag tar på mig lite mycket....svårt att säga nej har jag och ibland blir jag själv lidande....sån är jag :) Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

11 maj 2011 11:28

Ja arbetslös behöver du inte bli det ser jag det. Men trivs man med trädgårdsarbete och blommor så då är det ju en bra terapi.Det kan jag sakna nu när jag bara har en balkong.Men jag har satt tulpaner från Amsterdam i en kruka och de tittar opp nu till min glädje.
roligt då med kajan Kalle som väntat på er.Kajor är ju intilligenta fåglar så man får passa sig vad man säger till dom,har jag hört.
Kram på dig vännen o ha det gött.

http://margaretha.bloggagratis.se

 
ansepanse

ansepanse

11 maj 2011 12:38

hur kommer det sig att du är så mycket ensam om somrarna? vad kul med Kalle :)
vackra bilder
Sv: vilket fint och annorlunda namn: Solvår
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
margus

margus

14 maj 2011 18:29

Bra att du kan starta klipparen lätt. Då ska du se att extrakilona försvinner snart. Jättekul för er med den goe kajan Kalle. Skulle gärna haft en tam sån. Intelligent sällskap förädlar...
Ha det gott!

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards