~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 6 maj 2011

Mat, ger kropen bränsle

Av ~ Ruth ~ - 6 maj 2011 15:41

 

Sitter nu och äter ett mellanmål bestående av Turkisk yoghurt blandat med vispgrädde och lågkalorikrämer, i Love it . Röjde i matboden ute i går och nu har vi varit i Sysslebäck och tömt en skräpkärra med gammal skit, det var behövligt vill jag påstå. Regnade i natt och i dag är det grått och rått ute, eldar i vedkaminen, känns underbart. Är åter bortbjudna på middag i em. det sker nästan var och varannan dag, nog blir vi bortskämda.

Dom  gånger vi lagar mat själva så har vi flera omkring bordet, så det är att ge och ta.  Nä, nä, nu skall vi göra oss i ordning, näää det blev inte så, för nu kom Gullan med sin vovve.

Kram på er alla

 
 
Monica

Monica

6 maj 2011 18:05

Här har värmen återvänt,15 plusgrader i skuggan i eftermiddag.
Ikväll blir det till att titta på tv och äta en räkbaguette och dricka kaffe till...mums!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

6 maj 2011 19:33

Det ser mumsigt ut. Så gott att få röja gammal bråte
och få bort den man känner sig riktigt nöjd när det blir gjort.
Ha en go lördag/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
lillis

lillis

6 maj 2011 21:14

Så skönt att få slänga massa gammalt skräp.
Ser jättegott ut som du ätit
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

6 maj 2011 22:22

skönt att få städa och slänga sånt man inte ska ha kvar, låter jättegott
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

6 maj 2011 23:53

Skönt att få iväg allt gammalt så man kan fylla på med lite nytt!

Hoppas det var god middag som det bjöds på

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

7 maj 2011 08:39

Det ser gott ut.Så jätte fina bilder på fåglarna:)
Ha en trevlig helg!
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

7 maj 2011 09:00

Här skulle det behövas en rensning också ! Men just nu orkar jag inte ta i tu med den biten. Idag blir det nog en lååååång tur ute i naturen med kameran för att tanka mitt inre, känns som om det verkligen är növändigt just nu.Krmais

http://corina.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

7 maj 2011 17:56

Så gott det ser ut. Jag är väldigt förtjust i turkisk yoghurt, gärna med (frysta) jordgubbar i och så gör jag en stark, smarrig sås, som passar till både kött och fisk.
Ha en skön lördagkväll!
Soliga kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

7 maj 2011 20:46

Det där såg gott ut, nu har värmen kommit tillbaka så gott

http://bloggplasten.se

 
calma-s

calma-s

7 maj 2011 21:12

Hej där,
TAck för du saknat mej*L*,,alltid roligt att höra

Oj,detta såg gott ut,,jag älskar turkisk youghurt,mm,jag brukar ha i lite flytande honung och så valnötter,det skäms inte för sig,det heller,*L*

Vad skönt att bli av med lite skräp,,
ha det bäst,stor kram Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards