~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

Äntligen, äntligen.....

Av ~ Ruth ~ - 2 maj 2011 22:24

Nu har kubbarna blivit ved och vi kan få börja ett nytt liv.


 

Fy bubblan vad jag har kämpat i dag, körde vedklyven själv i flera timmar, övriga timmar var vi 2, många av vedklumparna vägde ca. 25-30 kg. tunga lyft upp på klyven.  Ryggen, handleder och fingrar är stela och ömma, men nu får jag vila. Veden skall nu ligga och torka några månader innan den travas upp.

Är slut i kroppen och knoppen så jag orkar inte med bloggarna i kväll, tittar in till er i morgon.

I natt var det – 8 grader, sommarvärmen lurade oss, men den kommer snart igen.


 God Natt Jord och alla mina trogna och kära besökare

 
 
margus

margus

2 maj 2011 22:51

Ojojoj, vad dudktiga ni varit! Vet precis hur jobbigt detta kan vara. Nyttigt är det också, och visst värmde det? Vilken skön känsla när det är klart. Och vissheten om att ha ved länge, länge...
Nu i denna kyliga nordanvind kommer väl dina kläder väl till pass. Inte läge för vårkläder nu, eller hur?
Ha det gott!

http://margus.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

3 maj 2011 07:01

Vad duktiga ni har varit,förstår att det känns skönt att det är klart. Vila nu ordentligt och ta igen dig
Nu på morgonen så har det snöat av bara sjutton
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

3 maj 2011 09:43

Fytusan vilket jobb ni lagt ner på denna ved.
Men skönt att det är klart så här långt iallafall.
Förstår om du är öm både här och där min vän!
Nu är det vila som gäller för dig/er några dagar.
Kallt som tusan ingen värme ute allt!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

liv Karlsson

3 maj 2011 10:50

Oi Oi nu har du vart dyktig Arne også, Ja nu fryser dere ikke til vinteren, kjærligheten varmer også.......:) Vi skal nu på hytten og male siste strøket på hytta stue soverom, så er det ferdig der...så er det kjøkkenet som står på tur. Ellen koser seg på rekrasjon- Bjørn Tore er hjerteopparert og vært veldig dårlig men det går bedre nu..til orjentering...Ha en fin dag alle sammen. Klem fra søstra de.

 
Marias Hörna

Marias Hörna

3 maj 2011 11:50

Tittar in en sväng mellan mitt städstök idag. Får passa på när vädret är mulet och kallt. Hemmet förfaller i damm. Vad skönt med veden och vila nu kroppen ordentligt Kram Maria

http://mariashrna.blogspot.com

 
Monica

Monica

3 maj 2011 12:35

Nu har du verkligen gjort dej förtjänt av en riktig vilodag idag efter allt jobb med veden.
Här är det växlande väder...snö och hagel om vartannat och kyligt i luften.

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

3 maj 2011 12:50

ja där har ni gjort ett ordentligt arbete, trava veden är ju inte lika tungt
uj, hade ni så många minusgrader? usch då
Sv: jag vet inte vad busken heter eftersom den fanns här när vi köpte huset
ha en fin dag - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Maria

Maria

3 maj 2011 20:36

Jisses vilken vedhög. Tänk vad mycket värme ni får till vintern. Hoppas ni har vilat er efter detta slit för det är ni väl värda.
Kramizar

http://torparmor.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards