~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

I morgon är det 1:a mars, min månad

Av ~ Ruth ~ - 28 februari 2011 22:12

  

Månaderna flyger i väg till mångas glädje, det går snabbt men det konstiga är att ingen vill bli äldre. Jag blir äldre denna nya månaden usch, vill bromsa tiden. Det finns ju små knep som gör att man kan hålla sig lite yngre en vad födelsebetyget påstår, men som alltid gäller tålamod och ett sunt liv, tänker då inte på fettsugning, botox eller annat jox, ett sunt liv får man med så mycket annat som kost och motion, sköna hudkrämer som återfuktar huden varje dag osv. 

Man behöver inte vara fåfäng för att man vill vårda sin kropp inifrån och ut, lite fräsch vill man känna sig, vem vill inte det om man har den möjligheten ?


Så som jag såg ut i ungdomsåren dit kommer jag inte mera, men det skulle inte passa min ålder i dag heller. Oj, nu sitter jag och drömmer mig till forna tider, tider som har varit är bara ett minne kvar. Har haft ett riktigt bra liv och vill inte leva om alla dessa åren (det orkar jag inte :-), men hoppas att livet framöver ger mig frisket, ja det gör det säkert, god mat och ett glas vin gör underverk, jag lovar !

”Carpe Diem”


Kram till er alla ingen nämnd och ingen glömd

 
 
Maggan

Maggan

28 februari 2011 22:26

Visst är det väl skönt att drömma sig tillbaka till ungdomens tid ibland.Och vad vackra vi var! Fast det är vi väl nu också,men på ett annat sätt. Eller hur?Nu ska jag inte trassla till det så jag inte kan reda ut det. Men jag antar att du förstår vad jag menar.
Ha det jättefint Ruth.
Kram.

http://margaretha.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anita

28 februari 2011 23:01

Jag strävar inte efter att se så ung och bevarad ut. Tidens tand får härja här, ser du. Jag är inte så där väldigt sund heller så ditt recept överräcker jag till de som räds att få lite fåror.
Skönheten sitter inte i utseendet utan i själen. Ögonen är själens spegel så är man glad och lycklig så duger man ytligt också. Nu är jag inte glad och lycklig heller så då återstår nog bara repet här *skrattar* Lite svinn får man räkna med ...
Fint kort på dig. Verkligen tjusigt.
Stor kram från mej min vän !!!

 
Ingen bild

agge

28 februari 2011 23:16

Vad vacker du är på fotot. Men det är du ju fortfarande förstås.
jag går i funderingar om att bättra på lite här o där, men det får ju inte bli för mycket så att det ser konstigt ut. Tycker inte om vissa förändringar i ansiktet. ett litet lyft skulle inte sitta ivägen.

kram

 
BrittMarie

BrittMarie

28 februari 2011 23:20

Det var ett fint nostalgikort på dig! Vilket datum fyller du år? Det skulle vara kul att få säga grattis.
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
lillis

lillis

1 mars 2011 07:18

Vackert kort på dig. Visst tänker man tillbaka på när man var ung. Men jag tycker nog att varje ålder har sin tjusning
Ha det bäst
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Charlotte

Charlotte

1 mars 2011 07:27

HEJ RUTH!
Man blir aldrig äldre än vad man känner sig och skalet är ju bara ett skal...så du är ett marsbarn! Det lät ju lite roligt, planeten mars. Själv är jag född i maj. Ibland undrar jag varför jag inte fick heta Maja, hade nog varit enklast så. Mitt riktiga namn har 14 bokstäver vill jag minnas.
Fint kort på dig när du var ung, men du är ju ung fortfarande. Åldern, äh det är ju bara några siffror tyckte min son på 19 år.

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Ulrika

Ulrika

1 mars 2011 10:12

sv, haha tack men det blev inget vin eftersom jag skulle upp med barnen och sen träna :)

http://minitjejens.blogg.se

 
Ingen bild

Bondfrun

1 mars 2011 15:41

Så tjusig bild av dig,så där slät i nunan har jag också varit,från att ha varit en vindruva börjar man mest likna ett russin....åtminstone jag,har inte så särskilt ont av det,alla åldras ju och kan man göra det med värdighet så blir det nog mindre sömnlösa nätter,för vem vill se ut som en ständig tonåring??
Du behöver nog inte bekymra dig för du har det rätta sinnelaget och det lyser mer än ett slätt ansikte på konstgjord väg.

 
ansepanse

ansepanse

1 mars 2011 17:09

jag brukar sällan tänka på hur gammal jag är egentligen, bäst så tycker jag, man är ju inte äldre än man känner sig i alla fall
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Monica

Monica

1 mars 2011 17:47

Fint foto på dej i din ungdom,kul att se hur bloggvännerna såg ut då.

Ha en fin kväll:)

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

2 mars 2011 16:35

Oj ännu en kalaspingla....snyggt!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards