~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

Kyla råder och ingen vår i sikte

Av ~ Ruth ~ - 21 februari 2011 20:33

  

Denna bild togs samma dag för ett år sedan och mera snö kom, vi glömmer så lätt hur det var. Många kikar efter vårtäcken, men det gör inte jag, vintern håller i sig länge ännu. Snart blir det som på bilden under.


   

Har städat en del i dag och tvättat ett par maskiner, skall bli skönt när man får hänga det ute, gu’så gott det luktar sedan.



Har varit och fyllt på matförrådet, grädde och keso är alltid en bristvara här i huset. Lite gotta följde också med i kassen (goda ostar till kvällen) även 2 par ankelstrumpor.


En helt vanlig blåmåndag där även slarv ingår, tappade ett glaslock till en gryta i stengolvet, små mikrobitar över allt, nästan som pulver, som det lät, det riktigt exploderade. Hundarna (5 till antalet) flög åt alla håll och kanter, vart livrädda, hoppas jag fick upp allt så det inte kryper in i tassarna.



Redan –8 grader, åter en kylig natt väntas (-15 förra natten). Hoppas mördarsniglar och fästingar går åt pipan när det ingen snö är och med denna sträng kyla, inget ont utan att det har något gott med sig.


Ha en fortsatt fin kväll / kram

 
 
Cina

Cina

21 februari 2011 22:24

Så som det ser ut på fotot längst upp så ser det ut hos mig. Det har snöat av och till här h ela dagen idag! Trött man blir!
Nu är det sängen för mig.
Har kollat lite på tv.

Kramen min vän.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

22 februari 2011 07:14

Du har så rätt kylan råder man inte över och som det verkar nu så får vi nog vänta på våren.
Önskar dig en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

22 februari 2011 11:00

Så vackra bilder! Kylan verkar inte vilja ge med sig. Drygt 30 iskalla grader var och varannan dag hos oss...

Kram

http://gittaninorr.blogspot.com

 
Ingen bild

agge

22 februari 2011 11:32

Ja, än så är det nog långt till vår och innan vi kan gå utan strumpor och skor. Suck.....Längtar.

kram

 
Charlotte

Charlotte

22 februari 2011 14:51

Vi har så mycket snö här! Kanske det inte är underligt att det är kaos i Stockholm, vi är ju inte precis vana! Tror nog våren kommer snart, solen värmde på förmiddagen - det kändes underligt mot min frusna rygg.
Men de där sniglarna och fästingarna överlever nog under snön - inte lika kallt där som här uppe där vi andra vandrar omkring.
Får nog laga lite mat om en stund - idag går det i vilsamhetens tecken hos mig.Kram

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Marias Hörna

Marias Hörna

22 februari 2011 14:59

Visst glömmer man lätt hur det egentligen var. Och ja hänga ut tvätten så underbart. Usch då en massa glas och djur inte bra. Ha det så gott många kramar från Maria

http://mariashrna.blogspot.com

 
ansepanse

ansepanse

22 februari 2011 15:46

mm, tvätt som hängt ute doftar ljuvligt, hoppas att du fick upp allt glassplitter, det är alltid svårt att få upp allt och det är ju förrädiskt för vovvetassar
Sv: nej, jag har inte burkarna ovanför skåpen för våra skåp går ända upp i taket, men jag har dem lite här och där
ha det fint vännen - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
gerty

gerty

22 februari 2011 16:15

Nej våren låter nog vänta så kallt det är ännu, men det är ju sådana vintrar vi hade förr

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

22 februari 2011 16:44

Nä nog får vi vänta ett tag till på våren skulle jag tro :) -20 här på morgonen idag.

http://corina.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

22 februari 2011 17:58

Den nedre bilden tilltalar mig mest, den övre vill jag inte ens tänka på.... -18 har vi haft här på natten. Hur som helst är det kallt men inget vi kan råda över. Vi kanske njuter desto mer när väl våren kommer. Ha en härlig tisdag. krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

22 februari 2011 18:47

Ja, vinter har vi varje år, men den här känns ju längre än vanligt, för att den började redan i november. Men visst kära Ruth är det nog så, att Våren dröjer ett tag till ;)
Jag kan riktigt se hur dina fem hundar studsade upp, nr du tappade glaslocket i golvet. Hoppas som sagt, att du lyckades samla ihop alla små splitter, så inte hundarnas tassar skadas. Otäckt med såna där små vassa bitar.
Önskar dig en skön kväll!
Varma kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

23 februari 2011 01:14

Ja det är kul att kolla i sin blogg...ett år tidigare..och se den MYCKNA SNÖN även då!!! Jag brukar också kolla ett år bakåt..ofta..och se. Vad gjorde jag förra året, den här tiden...? Kul att kunna se...och minnas tyillbaka...
Kramen !!!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards