~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 12 februari 2011

Sköna lördag

Av ~ Ruth ~ - 12 februari 2011 18:07

  

Har nu av installerat Google programmet med rättstavningen, skit pannkaka var det med facit i hand, för dålig rättstavning, vilket var orsaken till installeringen, men den var urkass, Inte många ord att tillgå och ord som var rätt var fel, ofta inga ordförslag alls.  Så bespara dig jobbet att hitta denna outvecklade ordlista.


En sträng kyla har det varit i natt - 15*, hujedamig så kyligt det var i sovrummet, var tvungen upp för att stänga sovrumsfönstret vid 3 tiden, 3 täcken fick värma min kropp och då sov jag gott och var ovanligt pigg i morse.

Soligt och vackert i dag men fortfarande bitande kyla trotts ringa - 4* En promenad har det blivit, men inte så lång.


 

Ena grannhuset skall få nya ägare, i dag har det tömts, tror det var över 100 flyttkartonger som bars ut, trodde aldrig att det skulle ta slut.  Dom som har bott där nu är en ung barnfamilj och har inte bott där så många år, kanske 4, skall bli intressant att se vem som flyttar in nu.


  

Lördagens njutning.

    
"Klickbilder"

Nu skall jag bara chilla och mysa med gott käk, en räkpaj, sallad och ett par glas vitt och gubben med sitt röda.

Sedan blir det Melodifestivalen, deltävling 2 från Göteborg, det har varit en tradition genom alla åren så det går bara inte att strunta i det, även om det är jobbigt med alla deltävlingar.


Ha en toppenmysig helg mina fina vänner !

 
 
Junitjej

Junitjej

12 februari 2011 19:13

Räkpajen ser kanongod ut!

http://junitjejen.se

 
ansepanse

ansepanse

12 februari 2011 19:29

vad fint du gjort inne hos dig :) spännande med nya grannar, det är ett fint hus, maten ser jättegod ut
ha en fin kväll - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Maggan

Maggan

12 februari 2011 19:49

Oj vad med mycket god mat.jag blir hungrig.
vad fint du har fått det igen på din blogg. Du är fenomenal på att fixa sådant.
Ja jag ska också se melodifestivalen,men har inga förhoppningar att "rätt låt" ska vinna.
Ha det fortsatt bra min vän.
Kram.

http://margaretha.bloggagratis.se

 
Calma

Calma

12 februari 2011 21:22

Hej vännen där!
Ja,d var bistert förstår jag att vakna såbrrr,**L*

Ja,kallt här oxå,,
Aha,det var mng akrtonger grannarna hade i flytten,man samlar på sig mkt ,det gör man,,

Härligt lördagsmys,,v ad är det för spänannde i salladen?,recept önskas,såg så god ut,,
Eloge till din fina design,blir avis igen *L*
kramen Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
BrittMarie

BrittMarie

12 februari 2011 22:28

Vad fin bakgrund du har fixat på bloggen! Sedan när man läser dagens inlägg blir man väldigt hungrig på räkpaj och sallad.
Ha en fortsatt fin helg!

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Margit

Margit

12 februari 2011 23:27

Förstår att det blir/är spännande att få veta vilak nya grannar ni får. Det är ju viktigt att det bli mäönniskor..som är trevliga och att man får en fin normal relation till dem.
SÅ fina mattallrikar du visar..man blir så sugen!!!
Kramar!!! sov gott...men FRYS INTE!!!!

http://margitholm.blogg.semargitholm.blogg.se

 
Maria

Maria

13 februari 2011 00:13

Ja här packas det också men vet inte om det är så många kartonger. Hoppas ni haft en skön kväll med god mat o bra musik.
Kramizar från Maria

http://torparmor.blogspot.com

 
lillis

lillis

13 februari 2011 06:47

Så god mat du visar vad sugen jag blir. Alltid spännande med nya grannar
Tittade inte färdigt så jag vet inte vilka låtar som gick vidare. Fint du har på bloggen
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

13 februari 2011 08:00

Så gott!ja det blir smarrigt till melodifestivalen.Själv tittar jag bara på den riktiga.Hoppas ni får en bra granea som flyttar in där.Fina bilder längre ner som vanligt.
Ha en bra Söndag!
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anita

13 februari 2011 11:03

Maten ser frestande ut, verkligen. Jag tror jag sätter mig bredvid din gubbe för att få ett halvt glas rött. Vitt är inte så dumt det heller men föredrar alltså det röda.
Ska man flytta så går det åt kartonger om man inte åker till tippen några vändor innan flytten.
Här är strålande väder och en del minusgrader. Solen värmer mer och mer nu och halva den här månaden är strax avklarad. Snart vännen, så är vårmånaden här på allvar.
Stor kram från mig !!!

 
Cina

Cina

13 februari 2011 11:43

Ja här var det om tapetserat och snyggt som vanligt.
Lila är ju bara för snyggt.
Pajen är ju bara för god, man kan äta tills man spricker av den.
Hoppas du får trevliga grannar!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

13 februari 2011 17:24

Hm....-15 lät mänskligt ändå här passerade termometern just -21 och skulle tro att det hinner bli kallare innan morgonen :) Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
susann

susann

14 februari 2011 21:08

vilken fin sida du har :)
KIkar in och önskar en fin kväll :)

http://blogg.amelia.se/suzz40

 
margus

margus

16 februari 2011 22:10

Frisk luft i sovrummet gör oss gott! Du är ett föredöme.
Själv använder jag språkfunktionerna i Office Word. Där får man även superb hjälp med synonymer.

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards