~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

Google har varit generös

Av ~ Ruth ~ - 6 februari 2011 18:58

  

"Klickbild"

 

I förmiddags när jag spanade omkring på nätet kom det upp en ruta om att installera Google verktyg, så jag gjorde det, jisses så bra ! nu kan jag köra rättstavning när jag skriver i bloggarna toppen, även andra saker följde med förståss, har inte kikat så mycket på dessa finesser ännu, nu slipper ni mina felstavningar hehe.


En grå och trist dag har det varit, stormen som skulle drabba oss i går gick nog i utkanten av oss, i Göteborg hade det blåst rejält vad jag hörde och det är bara 2 mil här ifrån, så tur hade vi där.


Gubben har tittat på TV stort sett hela dagen, sport, sport och åter sport, vad har då jag haft för mig ?

Var ute en sväng, slank in på spelbutiken och köpte en lott, kammade hem kr. 100:- alltid något, köpte inga nya lotter, för då hade jag nog gott lottlös hem hehe. Har även suttit en del vid datorn och gjort några layouter för bloggar, kanske sälja sådant ?


Nu ligger det kycklingfiléer och Curry i stekpannan tillsammans med Wok grönsaker, vitlök och Crème fraiche,  det blir ris till och det får duga. 


Nu skall jag kolla vad TV’n har att erbjuda i kväll.

Ha det gott och glöm inte ett leende till alla ni möter !

 
 
Lena

Lena

6 februari 2011 19:32

Var in och lånade en blogg bakgrund av dig:)
Så duktig du är med datan.Inte mycket jag kan inte.
Ha en skön kväll och glöm inte solsidan(om du nu gillar det)
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

6 februari 2011 19:32

Var in och lånade en blogg bakgrund av dig:)
Så duktig du är med datan.Inte mycket jag kan inte.
Ha en skön kväll och glöm inte solsidan(om du nu gillar det)
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
gerty

gerty

6 februari 2011 21:57

Det programet skulle jag behöva, har haft en slappe dag idag, det blev pitzza till middag så jag slapp spisen

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

6 februari 2011 22:10

Här har det också var it sport, sport och mera sport för MiML. Inget som roar mig. Jag har ordnat och bränt in foton från april till årets slut. Känns bra att ha säkerhetskopior på de bilderna. I veckan räknar jag med att kunna bränna bilderna från Donaukryssingen.
Önskar dig en god natts sömn, när det blir dags för sängen.
Varmaste kramar min vän!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

6 februari 2011 22:33

J har också suttit och tittat på sport i TV, själv vill jag helst inte sitta mitt på dagen med sånt
ha det gott - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Maggan

Maggan

6 februari 2011 22:47

Ja jag har också sportat på tv. Skidskytte. Annars är jag inte så mycket för sport,men skidor gillar jag.
Får se om jag kan klara av och installera de där google-grejorna,men det får vara till i morgon.
Du är så säker på att göra fina blogg-bakgrunder också. Det önskar jag att jag kunde lära mig.Men jag är rätt envis ,så kanske ändå....
Ha en skön vecka nu Ruth. Kram!

http://margaretha.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

7 februari 2011 07:14

Grattis till vinsten.
Det programet skulle jag oxå behöva.
En bra dag min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anita

7 februari 2011 07:45

Det där med rättstavning, översättning osv har jag haft installerat länge på min dator. Hade det på den gamla som gick sönder också ... Det är bra men nu har det börjat slå ifrån ibland så man får trycka flera gånger.

Jag tycker det är bra att placera Livskamraten framför TV:n för då får jag lite gjort vid datorn. Idag har även jag tillagat kyckling. Nyttigt och gott.
Stora kramen från mej !!!

 
Marias Hörna

Marias Hörna

7 februari 2011 09:19

Hej på dig. Här hos dig har det ju hänt en hel del sedan sist jag var inne. Och tittade på ditt klipp barnmisshandel. Fruktansvärt ju. Och dina bilder på goa hundarna, dom är ju så söta. Nu skall jag knalla vidare och hoppas du får en härlig dag. Kramar från Maria

http://mariashrna.blogspot.com

 
Cina

Cina

7 februari 2011 09:52

Ja men detta har jag då haft länge på min dator.
Men glömmer att använda det!
Önskar dig en fin vecka!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

7 februari 2011 10:56

Du gör otroligt vackra layouter och det blir nog mycket uppskattat. Vi körde förbi Lerum igår kväll men det regnade och var mörkt så jag såg inte så mycket. Vi var framme på hotellet runt 22.30 Själv surfar jag med Google Crome och då finns alla dessa finneser, även översättning för alla språk till Svenska :)
Ser fram emot att träffa dig imorgon <3
Kram Madde

http://runezzaz.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

agge

7 februari 2011 12:19

Jasså , kan man ha rättstavning när man bloggar så himla bra.....
kram

 
Calma

Calma

7 februari 2011 20:06

Hej vännen
Grattis till vinsten,klokt att behålla summan
Åhh,vad duktig du är på att hitta saker,jag är egtl ganska kass,fast duktig oxå,**L*på sånt
Men var ska jag leta efter ett sånt,hmm,när jag felstavar beror det på att jag är för snabb,*L*
MAten,mmm,och du ringde ej o bjöd,aha,du visste jag var sjuk o skulle kurera mej,hihi

Någon ahde lånat en layout,då frågar den okunnigem,kan jag oxå göra det eller måste man ha ngt program tilld det,om jag själv alltså skulle vilja byta bakgrund o så,är ju andra som är snälla o fixar det till mej,(tack Cina)
JA,så är det,kramen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
BrittMarie

BrittMarie

7 februari 2011 20:47

Grattis till lotterivinsten. Det är roligt när man någon gång vinner, men jag gör det sällan. Kanske för jag för sällan köper någon.
Nu har jag varit inne och tittat på dina bloggbakgrunder. Flera tyckte jag var jättefina! Ha det så bra
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards