~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 7 september 2007

Nu får hästarna sköta sig !

Av ~ Ruth ~ - 7 september 2007 23:45


Köpte en trisslott i dag, det sprack, noll och nada ! Vandrade glad i hågen till Spelbutiken på Lerums torg, och kom fram till den gulliga tjejen bakom disken, *vad önskas här då ?* Jaaa, hmm, surk och stamning * Skall spela på V75 som kommer, men jag kan inget, vet att en häst har fyra ben och springer fort, sedan vet jag inget mera om dessa, vad gör jag ???*  Berättade om min nattadröm och att den kändes så veklig, *vinner jag inte och satsar nu så vinner jag aldrig, ge mig ett råd !*
Hon försvann till spelbutikens ägare Ola (som tog hem en mång millionvinst i sommar), tillbaka till mig och erbjöd mig att vara med på personalens samansvärjade tipps och spel, så nu känns det tryggt inför lördagens lopp med proffsen i ryggen. Det blev visserligen en rätt stor satsning, större en vad hade tänkt mig, men fasen vad då, spelar ju aldrig och det kostar att vara med i toppskiktet när det gäller spel och dobbel ! Får bege mig till spelbutiken för att höra om det blev någon vinst, tänker ju inte sitta framför tv.n och glo när hästarna springer, hur jag annars skall ta reda på det har jag ingen aning om, kanske får jag inget veta för en på måndag, men den som väntar på något gott väntar ............. !


 
 
Marianne

Marianne

8 september 2007 00:35

Vet inte vem som var smartast av dig eller butiksägaren. Du får vara med i en förmodligen väl genomtänkt satsning. Och butiksägaren får kanske nytta av din dröm. Detta måste nog vare den bäst garderade spelomgången de har upplevt. Vad är väl mina två Harry Boy mot detta. Jag håller tummarna för er.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
trollpackan smyger in

trollpackan smyger in

8 september 2007 10:20

Smyger, vill inte störa...bara säga Godmorgon! Hoppas att du får en skön lördag!

http://trollpackan

 
"Bettan"

"Bettan"

8 september 2007 12:08

Halloj!
Jag håller tummarna att detta ska gå vägen för dig/er. Själv spelade gubben min en harryboy igår. Då vi äntligen lyckades att ro ett nytt hus (byggt på 60-70talet), ihamn. Men fy sjutton vad dyrt det blev :(..

2 520 000:-.... Men det är värt det, då gubben min han lös som en lycklig grabb när vi tittade på huset. Så nu bör det av den
1 November. Kram Bettan som önskar dig en trevlig helg :)

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Carina

Carina

8 september 2007 15:51

Vi önskar dej lycka till, hoppas att din dröm var sann. Men jag hade nog satsat mina slantar på ett "sömmerske tips" det är där se stora pengarna kan kammas hem.
Vi hoppas att fortsättning följer......

Kram Carina

http://www.eklovenskennel.se

 
Cina

Cina

8 september 2007 19:42

Hoppas att du fick in dina hästar, jag fick bara 1 rätt idag....då är det långt till vinst...Men bara att ta nya friska tag till helgen igen!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

8 september 2007 21:16

Oavsett vinst så är det spännande att spela, men helst live på en travbana och se dem dundra förbi. Önskar dig tur som en tokig förstås!

http://barasaras

 
Ingen bild

Vita

8 september 2007 22:43

Jag hade bara tre rätt på mitt system och älsklingen med sit system hade 15 femmor. Men du vet Solänget i Ö-vik...svårtipat!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards