~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 4 september 2015

Av ~ Ruth ~ - 4 september 2015 13:23


 

Bilden på den drunknade 3 åriga Alan Kurdi är hemsk, men den har öppnat ögonen på folket över hela världen.

Insamlingar av alla dess slag har startat över allt, en insamling som saknar dess motstycke. Är detta bilden som kommer att få Europa att äntligen ta itu med den största flyktingkatastrofen sedan andra världskriget?

Dagligen så sker dessa hemskheter ute till havs, barn och vuxna får sätta livet till när dem flyr och offrar allt för att få ett bättre liv.

Kan vi rädda banker kan vi också rädda människor i nöd och lidande. Bilder  och Tv rapporter visar barn och döda på gatorna i krigets framfart, men inget har öppnat ögonen så som fotot på lilla Alan har gjort. Inget ont utan det har något gott med sig.

 

Sov i ro lilla vännen.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards