~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 7 augusti 2014

Av ~ Ruth ~ - 7 augusti 2014 23:35

Augusti 2014 kommer att ha 5 fredagar, 5 lördagar och söndagar. Detta inträffar tydligen endast en gång vart 823:e år (det låter osannolikt men sant ¿ ).

Kineserna kallar detta "Silver pockets full". Baserat på Feng Shui, alla som informerar andra om denna sällsynta företeelse gynnas av rikedomar.

Nu har jag i alla fall hörsammat denna uppmaning, sen får vi se hur det blir med rikedomarna, efter alla utgifter med sommarens renoveringar så är ett tillskott till kassan mycket välkommet.


Hygienrummen både på 1:a och 2:a våning är nu klart, taklister återstår där uppe. Nere var det bara spegelskåpet som fattades, nu saknas inget där heller.

   


Barnbarnet Alexander har hjälpt till med rör och kopplingar (VVS det är hans jobb) han har varit så duktig, ett stort tack till denna unga duktiga killen, sedan bar det iväg hem på hojen.


Livet har återvänt med svalare väder så nu kan man få sova gott, nu bär det i väg till sängen för mig. Natti, natti !

 


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards