~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 4 januari 2011

Av ~ Ruth ~ - 4 januari 2011 18:32

  


Har städat bort Julen helt och hållet, även julgardiner och adventsstakar. Det blev så blekt och tomt i rummen, allt glitter och färgglatt är borta. Pussade på varje tomte innan dom packades ner i kartongen, måste vara snäll emot dom så dom återkommer nästa Jul och lyser upp tillvaron.


      


**Klickbilder*

Bara en tomte är kvar hela året, det är min lilla spistomte, normalt sett så sitter den på murhyllan över vedspisen och vakar över min matlagning så inget går på tok.


I björken utanför hundgården satt det en Orre och pickade på grenen, Arne sa att det satt flera i tallen en bit bort. Då blåste det en lastbil för bi så snöröken yrde som en tornado, då flög det i väg ett tjugotal Orrar, pampigt värre.


Det har snöat här hela dagen och det fortsätter, så i morgon blir det snöslungan. Snön är åter vit och fin efter allt skräp och kvistar som blåste ur träden under Nyårsnatten.  Mildväder ca. 7* hela dagen.


Kram till er alla där ute.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards