~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 16 april 2009

Av ~ Ruth ~ - 16 april 2009 00:10

Otroligt hur snabbt dagarna går, snön lika så. Nu är det våren här uppe, vattnet forsar i bäcken en liten bit bort, fåglarna är som förhäxade av solens strålar och värmen i luften, ett öronbedövande fågelkvitter. Arne såg Ärlan-vippstjärt i går, tidligt tycker jag, men bevingade flygare finns det i luften så mat bör dom kunna få i sig. Snart barmark här nu, otroligt så snabbt det har gått i påskveckan, men det har varit så väldans varmt i luften och det kom lite regn vid ett par tillfällen under veckan och då går det undan.



Tarraz älskar att sitta på altanen, solar sig och lyssnar på alla ljud i naturen.



Korren hälsade på oss ute på altanen. Tidligt på morgonen satt den på fönsterbläcket och kikade in, den är udda i flocken, så grå i pälsen, men så söööt.





I eftermiddag har vi varit i Långflon vid Norska gränsen på kafferep hos ett äldre par som är en bra bit över 80 år, så vitala och pigga, dom bor så fint vid sjön, bara vägen skiljer dom åt, ett paradis på sommaren. Rena idyllen.



Nu skall jag krama kudden, God Natt !


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards