~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 6 juni 2016

Av ~ Ruth ~ - 6 juni 2016 20:00


 

Jag har klagat på min viktigaste framkomsthjälp ”gamla Berta”, hon behövde bara lite kedjeolja och översyn, men det var nog lite för jobbigt för gubben, så hon får en ny ägare i morgon, lite vemodigt tycker jag.

 

Fick en present av min man i dag. En ny svart som döps till ”Svarta Sara”. Får hoppas jag blir lika nöjd med henne, skall skaffa en svart korg bak, inte så fint med rött :-(

”Berta svek mig aldrig, blir Svarta Sara lika trogen” det återstår att se.

Han skall hämta nybilen den 23 och då ville han även glädja mig med nytt fortskaffningsmedel.

Prismässigt så är min present bara en spottstyver av vad han införskaffar, men jag har inte så stora krav. Han byter till ny bil vart tredje år, denna gången blev det en Volvo XE-60, kommer från fabriken den 23, imponerar inte på mig ” se karlar, då är det sådant som brummar och låter”.


Nu skall jag se på en film på TV och bara försoffa mig ett par timmar…

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards