~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 28 december 2015

Av ~ Ruth ~ - 28 december 2015 18:02

"Klicka och förstora"

   

I gårkväll kom den första snön, det blev inte mera en ca 3 cm men det blev vitt på marken, så mysigt. Kyliga nätter ca 15* (nu bara 7*) det blir minus dagarna framöver så det blir kvar. En lugn julhelg har det varit, har tagit dagarna som dem kommer, bara slappat.

 

Kokade risgrynsgröt i går em. för att göra Ris à la Malta med saftsås i dag, satte den ute på trappan för att svalna. Vi gick till sängs strax efter 24, jädrans, hade glömt att ta in gröten, Arne gick ut på en snöig trappa barfota och bara i kalsongerna och tog in den. På morgonen sopades trappan fri från snö, då uppenbarades fotavtrycken haha.


Önskar fina dagar och ett Nytt gott år, snart är vi där !


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards