~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 22 juni 2015

Av ~ Ruth ~ - 22 juni 2015 23:30


 

Djävulens avkomma är ”fiskmåsar och trutar” som skriar värre en brandsirener, hatar dessa flygfän omkring husen här, på dagtid sköter dom sig. På natten tycker man att dom skall sova, men näää’då inte dom inte, dom far omkring i flockar som jettplan och för väsen, kan knappt sova på natten när fönstret står på glänt (och det har vi flesta denna tiden på året). Samma varje sommar tills ungarna är flyfärdiga, sedan lugnar det ner sig.

 


Tror skrikfåglarna i natt gjorde mig snurrig i morse, var så trött när jag klev ur sängen när hundarna skällde och ville ut. Införskaffade hus larm för 9 år sedan efter att vi hade inbrott när vi firade jul hemifrån. I morse när jag vandrade ner från 2:a våning så låste jag upp dörren och var på väg in i köket för att sätta på kaffet, det började tjuta som bara den (glömde larma av) blev helt förvirrad, vad är det som tjöt, det var första gången detta skedde, blev skiträdd, men nu vet jag att larmet fungerar.

 

Mitt nya favvogotta, inte nyttigt, men ack så gott !

Nu skall jag sova, natti, natti.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards