~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under maj 2014

Av ~ Ruth ~ - 14 maj 2014 23:59


 

Har nu tankarna åt annat håll en datorn, tankarna går till min familj som drabbas så svårt av denna cancern, det tycks aldrig upphöra. Både min bror och min systerdotter har opereras på det nya året för cancer tumörer, stora operationer som det alltid blir. Jag är så ledsen för denna tragedi som ständigt återkommer. Vi var 6 syskon bara en har gått fri, hoppas att det är stopp nu. 2 av dem finns på andra sidan, man tror inte att sådant kan hända. Tänker på er varje dag ����

Man lär sig att ta vara på varje dag och får vara nöjd för varje tid som ges oss.


Hoppas det inte blir för länge mellan varje inlägg här, ha tålamod kära vänner.

Kramen �� ��

Av ~ Ruth ~ - 9 maj 2014 20:26


 

I dag har vi inhandlat Tujahäck (40 plantor) för 16 m häck mot gatan, så i helgen blir det till att gräva och plantera. Det som är bra med Tuja är att den är vintergrön och ger en tät och fin häck.

Nu är det Let’s Dance och jag hejar på Steffo, måste han få glasskon i kväll, hans resa har varit suverän, så mycket han har lärt sig trotts sin ålder, tummen upp !

Kramen �� ��

Av ~ Ruth ~ - 8 maj 2014 19:01


     

Regn och regn, det bara fortsätter för 3:dje dagen i följd. Mellan skurarna har Arne kört mossrivaren på gräsmattan, krattat och lastat på släpkärran. I morgon kör han på tvären och sedan hoppas vi att mossan ger upp, sedan kalka. Själv så har jag inte gjort något vettigt, trotts det så är dagen snart slut. Min skrivklåda vill inte dyka fram, så inläggen blir torra och trista trots regn och rusk.


~* ((((♥.¸☀ ¸.♥))))*~♥~* ((((♥.¸☀ ¸.♥))))*~

Av ~ Ruth ~ - 6 maj 2014 23:14


 

En animerad bild som jag gjorde när jag höll på som en tok med grafik.



I dag så har det regnat non stopp och gör så fortfarande. I kväll har jag tittat på Eurovision song contest 2014: Semifinal 1, många låter har jag ratat. Min favorit blev Nederländernas låt, samt Sanmarinos, har ledsnat totalt på vårat egna bidrag.


Det gick bra i går på mammografien, snabbt gick det också (som jag gruvade mig), kanske är tuttarna lite mera tillplattade en vad dem var innan, men det rätar nog till sig :-) Som sagt jag överlevde och väntar nu på svar inom 14 dagar, hoppas det är bra även denna gången.


Snart dags för ❤�� ��

Av ~ Ruth ~ - 4 maj 2014 17:27


 


     

Är det någon som har ett par får att låna mig ? vill slippa klippa detta långa gräset.

Tog ett foto från skidbackarna i Branäs i går när vi åkte hem, nu åks det nog inte mera där förens nästa vinter. Arne rensar gräsmattorna från maskrosor, sedan blir det klipptime på den stora gräsmattan. 

Innan Arne klippte gräset, så var jag tvungen att plocka dessa fina blommor som breder ut sig över dem höga grässtråna, så gulliga. Nu finns det inga kvar, gräsklipparen tog dem skoningslöst  Vad heter blommorna, vet du ? Önskar er en fortsatt fin och solig söndag för det har vi.


Kramelikram.

 

Av ~ Ruth ~ - 3 maj 2014 08:15

Nu är dagen inne, om ett par timmar sitter vi i bilen för hemfärden till Lerum, skönt, längtade hem nu. Det blev inte så många veckor denna gången, men tror vi behövde lite avkoppling från renoveringen innan den fortsätter.. Har sovit skitdåligt i natt och vaknade med huvudverk, alltid så när jag vet att jag skall sitta alla dessa timmar i bilen. Hur jag skall få dessa timmar att gå vet jag inte, garnet är slut så jag kan inte sticka. Skall bli skönt att få tillbaka mitt bredband också, något jag verkligen har saknat. Ja, nu stänger jag ner och plockar isär datorn.

Ha en fin dag !

Av ~ Ruth ~ - 2 maj 2014 23:14


   

I dag har jag varit mycket med Gullan, först ett par timmar mitt på dagen. Hem och packa och stöka. Sedan kom Gullan hit en stund, ja denna dagen har gått i ett, den avslutades mer att jag höll henne sällskap under hela Let’s Dance och nu kom jag presis hem. Hon våndas så för att vi skall åka i morgon, tycker synd om henne, jag får så dåligt samvete, men så är det. Hoppas det inte blir så kyligt i natt, förra natten var det -8*.

God natt och sov sött ♥

Av ~ Ruth ~ - 1 maj 2014 19:03


 

Svalt ute i dag, men solen lyser, var tvungen att tända en brasa i vedkaminen.

   


För 1:a gången så var Hacke på altanen och käkade, fotade genom köksfönstret, den är så fin denna pippin.   


Känner mig ½ i dag, garnet tog slut, kan inte göra klart mitt stickprojekt, längtar hem nu. Hur skall detta bli med hemresan som snart blir av ? timmarna blir långa och tråkiga alla dessa milen.

Har inte hänt så värstans mycket i dag, känns bara tråkigt inombords, inget som inspirerar mig.

Hoppas din 1:a maj blev en in dag!

~* ((((♥.¸☀ ¸.♥))))*~  ~* ((((♥.¸☀ ¸.♥))))*~


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards