~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2013

I dag är det lugnet före stormen.

Av ~ Ruth ~ - 27 oktober 2013 14:42

Trodde vi skulle få slippa höststormar detta år, men nu är det på inåtgående, blåser ganska frisk nu också, grått ute. Eftersom det är så blött på gräsmattan så var det svårt att köra gräsklipparen där för att krossa bladen innan dem far omkring, fick kratta lite så nu har jag en blåsa i tumgreppet, ett Musse Pigg plåster på så det är inget problem.


 

Så här skall min mössa bli.


 



Sitter och stickar på en mössa till halsduken, dem första 11 cm. skall vikas in och nästas fast, tror inte den blir något för mig :-(  blir vantar också, men inga fingervantar.



Hundarna väckte mig på morgonen, precis vad jag befarade, inte fattade dem vad jag försökte pränta in i deras skallar i går kväll, tror dem är dumma, ja, ja det får ta sin lilla tid.




Nu är jag  så jag skall ta ett litet mellanmål, min mage förstår inte dem nya mattiderna heller.



Kram på er mina trogna besökare.



 
 
Alvis

Alvis

27 oktober 2013 15:33

Hej! Vilken jättefin och läsvärd blogg du har, Verkligen! :)

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två.

Vem vet, min blogg kanske är något i din smak? SE DEN GÄRNA!!

Ha en bra dag,Kram! ^^

http://PeaceOfLove.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

27 oktober 2013 16:58

Oj vad fint det blir å du också när du får den på huvudet. Önskar jag kunde sticka så men får hålla mig till virknålen.
Ha de gott i blåsten/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
gun

gun

27 oktober 2013 18:48

Oj, vad du har kommit igång med att sticka. Blir jättefint! Mönstren är jättefina.
Ja tänk att vi ska får storm såg på tv:n att det var på gång
på västkusten. Indrar när den kommer hit?
Alltid lika jobbigt att ställa tillbaka klockan en timme för inte sover man längre för det...
Hoppas du får en lugn natt.
Kram gun

http://htpp://anthilias.bloggplatsen.se

 
BrittMarie

BrittMarie

27 oktober 2013 19:56

Här har vi inte märkt så mycket av höststormen än, men den kanske drar sig häråt. Vi får se hur läget är i morgon. Mössan borde vara skön nu när höststormarna kommer.
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
gerty

gerty

27 oktober 2013 22:34

Vilket fint mönster var har du hittat det, snygg färg på garnet

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

28 oktober 2013 06:36

Så fin din mössa kommer att bli och så snygg färg på garnet.
Önskar dig en bra dag
Kram vännen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

28 oktober 2013 06:54

Här är himlen i det närmaste svart av alla mörka moln, och blåser gör det. Blir att hålla sig inne och kura med tända ljus och en bok.
Ha en bra dag!
Kram Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

28 oktober 2013 07:26

Fin mössa och så fint med tumvantar till.
Ja se dessa gossiga hundar *voff*
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

28 oktober 2013 11:50

Hm...borde sticka nya sockar till familjen...om jag nu bara skulle hitta mitt favoritmönster också. Nåja....hittar det väl med tiden i min organiserade röra :) Väldigt fin mössa och garnet hade en underbar blå färg ! Kram

http://corina.bloggplatsen.se

 
primrose

primrose

28 oktober 2013 15:19

Va snygg du blir!
Jättefint, verkligen!
Jag får också blåsor av krattning!
Stormen kanske blåser löven in till grannen som hos tant Glad ,-) Eller tvärtom, grannens löv kanske blåser in hos dig!
Ha det fint, KRAM Primrose .-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Cina

Cina

31 oktober 2013 08:34

Snygg mössa tycker jag jag gillar garn som randar sig själv.
Klart du ska använda mössan.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards