~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under september 2013

Av ~ Ruth ~ - 4 september 2013 20:15


     


Kommer ni ihåg denna kluriga växt som kom upp i altanlådan ? jag planterade den i en egen kruka. Blommorna slog inte ut mera en så här, dagen efter var den helt skrumpen, det har kommit stora kapslar där blomman har varit och ser ut som krigsminor, jag vet fortfarande inget om den, i dag tog jag in den och satte den i ett fönster, får se hur länge den hänger med.


....Man måste lyssna på magen....


 



Att ta sig vatten över huvudet, det gjorde jag i dag. Maken ville ha hamburgare till middag så jag gjorde 2 till oss var, men hujedamig så mäktigt det var, det hade räckt gott med en till varje, men vi proppade i oss allt, nu sitter jag bara och ojjar mig med magknip, så sjukt så det är inte klokt, hur gammal jag en blir så lär jag mig aldrig.


 


Nu är det ”Idol”, det missar jag inte, ett favvoprogram.


Önskar er en fin kväll och morgondag / kramen.

 

Av ~ Ruth ~ - 3 september 2013 22:51


 


Hos mig sker det inte så mycket. Men på Arbetsförmedlingen sker det skandaler. Ännu en topp får sluta, man slutar inte förvånas av allt mygel som pågår i maktens koridorer av fiffel och båg. Visst är det märkligt när vanliga människor som blir av med jobbet får leva på A-kassa som inte är många kronor att hurra för.

Men när generaldirektören på Arbetsförmedlingen får kicken får kärringen behålla sin lön på 142 400 kronor i månaden i ett helt år… vart fasen är vi på väg !!!

Låt kärringen leva på A-kassa istället och med orden: VÄLKOMMEN TILL VERKLIGHETEN !!

Är så less på allt bluff och båg som förekommer inom alla områden.

 

Ärlighet varar längst heter det, men vem lever efter det mottot i dag ?

 

Av ~ Ruth ~ - 1 september 2013 22:10


 

Har inget häpnadsväckande att förmedla i dag, men ville bara ge mig tillkänna.


Det har regnat hela natten och blåst stort sett hela dagen i dag, nu syns det verkligen att det är höst på riktigt. Många träd och buskar börjar byta färg, det är ju 1:a september i dag. Vad passar då bättre en att byta kläder här inne på bloggen också, jag är redo nu !


Tvättade fönstren i köket i går i mitt egna TV/data rum, hängde upp endast vita virkade gardinkappor för att få in lite mera ljus när det är dessa mörkare dagar.


Skall koka hallonsylt i morgon (tror jag), min man har plockat några kilon åt mig, har även plockat hem ett par kilon med svarta vinbär. Årets plockade hjortron har han lämnat kvar i stugan, kokat en del och fryst ner dem övriga kilona.


 Kram världen, ta hand om er!


  

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards