~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under september 2013

Av ~ Ruth ~ - 18 september 2013 15:05


 


Rått, fuktigt och grått ute efter en kylig natt som har krupit in genom väggarna, satte på värmen, men det tar några timmar innan det kommer igång. Sitter med fårskinnstofflor och en stor tröja på mig, bara 18,3* inne. En och annan åskknall i fjärran har det varit också.


Jag är sömnig till 1000 i dag, telefonen har ringt med drygt en timmas mellanrum från drygt 2 i natt, "okänd nummer", blev så förbannat så jag kopplade telefonen från vägguttaget, men natt sömnen var förstörd. Fullmånen gjorde nog sitt till också att jag hade svårt att somna om.


Repade upp min påbörjade halsduk och tog ett annat garn. Hopplöst att se om det var fel på ett varv och det bara trasslade sig när jag skulle backa på stickan, får nog sticka slätstickning med det garnet så man slipper räkna på ett mönster.

Har kommit mycket längre en på bilden jag sätter in nu. Detta garn är inte så mjukt och gosigt som det andra, men det får duga.

Nu skall jag ta mig ett varmt bad och sedan sticka vidare.

 

Kram och tack för alla kommentarer, det värmer i mitt ♥

Av ~ Ruth ~ - 16 september 2013 14:55


 


Dagens skörd av körsbärstomater, kanske räcker det till 3 fat till med det som återstår. Har aldrig skördat så många tomater som i sommar, det blev många kilon med dessa läckerheter, samma sort även nästa sommar får det bli.

 

Satt som vanligt och intog frukost vid datorn i morse, skulle ta en klunk vatten med munnen full av mat, satte i halsen och hostreflexen var inte sen att slå till.

Grisade ner skärmen och tangentbordet, fy vad vidrigt, det kom så snabbt så jag hann inte vrida huvet mot golvet i ställe. Skärmen fick jag göra rent, men tangentbordet åker till återvinningen, som tur är så har jag 3 till.

 

Mycket regn och blåst, nu är det skönt att mysa inomhus, för det finns göromål också som jag ligger efter med så nu har jag tråkjobb ett tag framöver.

 

Önskar er en trevlig höstdag/  kram världen, ta hand om er!

  

Av ~ Ruth ~ - 14 september 2013 12:47



Kom precis hem från torget, köpte en tavla på ”Röda korset” i går men kunde inte ta med den hem på cykeln så nu fick jag en promenad. För detta konstverk betalde jag kr: 60:-. Nu skall jag cykla ner igen och köpa mjölk. Det skall bli regn och rusk från och med i morgon så jag vill gardera mig.

 

Önskar er en trevlig lördag/  kram världen, ta hand om er och varandra!

Av ~ Ruth ~ - 12 september 2013 23:45


     


Är så slö med min blogg nu, har tappat sugen för tillfället. Det sker bara vardagliga saker nästan och det är ju inte så mycket att skriva om. Har fått klippt båda gräsmattorna till helgen, går och väntar på att hösten skall komma på riktigt så jag slipper klippa mera.


 



Har tagit upp mitt stickande igen, började på en poncho, men blev tveksam om garnet jag hade (200 gr.) skulle räcka så jag repade upp allt, nu håller jag på med en halsduk med olika hålmönster i stället. Det är så svårt att se när jag har stickat fel så jag bara repar upp och kommer inget vart tycker jag. Det är ett svårstickat garn, delar sig lätt, inget garn jag gillar även om det är snyggt och mjukt, tror jag har tappat stinget, känns inte kul alls, kanske lägga den åt sidan och sticka i ett annat garn.



Hoppas ni inte överger mig helt här inne även om jag är seg / kramen.



Av ~ Ruth ~ - 10 september 2013 14:04

" klicka och förstora bilderna"

   


Hösten kryper allt närmare här också, skogens färger lyser allt mera från dag till dag, giller höst och vinter, tror mycket beror på att man slipper alla måsten utomhus på tomten, en krånglig rygg tar stryk.


   


Det märks att sommaren har varit gynnsam för fortbildningen av fåglar, tror alla har haft 2 kullar. Denna udda skatungen har slagit sällskap med 3 kajor, hoppas den blir lika snäll också, gillar inte skator för dess elakheter både mot sin egna art och andra.


Flera gånger varje dag sitter den på fönsterbläcket och tigger, vart jag en befinner mig på 1:a våning så har den koll och landar på bläcket och tittar på mig, kan jag strunta i den? näää något får den varje dag.


Förövrigt så sker det inte så mycket att återge av dagarna som går/gått vilket det märks även på min blogg, inte alltid nya inlägg varje dag.

 

Av ~ Ruth ~ - 8 september 2013 16:25


 

 

Har aldrig trodd att detta var möjligt, men man slutar aldrig att förvånas. Inget är omöjligt om viljan finns och jisses så duktig han är.


 

 

Åter en sommardag, men lite svalare, i morgon skall vädret vända påstås det.

Har suttit på nätet och letat stick mönster länge i dag, tror jag har hittat en schal som jag skall sticka om jag klarar av den, måste ha något att fördriva dötid med när jag är slö och trött på att stöka i mitt hem.


    


Blir sen middag i dag, var så hungrig vid 3 tiden så jag kokade mig havregrynsgröt i mikron och toppade med jordgubbskräm, gott var det, men kanske lite mycket innan den riktiga maten, ja, ja, mat som mat bara jag slipper vara hungrig.



Ha en fortsatt fin söndag.


Kramen.

Av ~ Ruth ~ - 6 september 2013 23:06


 

Av ~ Ruth ~ - 5 september 2013 13:11

Nu vet jag vad det är för växt som jag visade i det förra inlägget.

“Blomman” som kommenterade I det förra inlägget hade rätt, det är en “Spikklubba”. Skickade bild och text till ”Odla.nu” som Gittan tipsade om, skickade en mejl i natt och på morgonen när jag satte på datorn så fick jag svar även där, nu slipper jag fundera mera på detta.

Skall lägga växten i påsen för biogas så den eldas upp, vill inte satsa mera på denna giftiga växt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Spikklubba

Tack för att ni är så hjälpsamma när man frågar om något, ni är guld värda!

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards