~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 30 juli 2013

Av ~ Ruth ~ - 30 juli 2013 22:50


     


Hundarna är aktiverade med att söka små hundmatskulor som jag slängde ut, dem blev sysselsatta i över en ½-timma av lite hjärngympa, ville inte missa någon liten godbit.

 

Skönt ute i dag, lagom värme, man kunde andas och få lite bättre flås, detta var en sommardag för mig, regnet kom först vid 18 tiden.

Har rensat i häcken på baksidan av huset, så mycket skit som växer upp utan lov, i och för sig så fyller det ut där alla plantor har frusit i vinter, det blir nog att riva bort allt och göra något annat, det är en lång sträcka.

Vintern som var förstörde mycket, stark kyla och ingen snö. Det är så många som har fått ta bort sina häckar och andra träd och växter. Men ogräset lever och frodas, det har inte dukat under.

Hade inga handskar på mig när jag rensade, en och annan brännässla följde också med, fy vad det stack och sved på händerna och underarmen, som förövrigt är rispad av torra kvistar och har fått skorpor, ser ut att vara kattklöst.

Tack för att man kan köpa 1% Hydrokortison kräm utan recept på apoteket, smetade på ett par gånger och då blev det efter en stund bra igen, superbra också emot insektsstick, får stryka på lite ett par gånger så försvinner klådan.

Bytte även vattnet i fontänen ute, det måste göras 1 gång i veckan, fåglarna dricker, badar och skiter i vattnet. Fontänen på altanen har lagt av så där måste vi köpa en ny, saknar vattenskvalet där ute.

 

 Kram mina vänner ˙•٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠•˙

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Juli 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards