~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 14 juli 2013

Av ~ Ruth ~ - 14 juli 2013 17:00



I dag får ni skratta lite, denna pippi är helt superkul, vill ha en sådan, men det är inte alla förunnat, jag är ju lite pippitokig, har så alltid varit. Har haft ett 20 tal på en och samma gång, nätade in altanen så dem fick en stor voljär . Det var nymfer, kanariefåglar, sebra finkar, 2 vita duvor och 2 mindre gröna papegojor.


Startade på 60 talet med undulater, den första var väldigt rolig, den lärde sig flera olika ord och fraser, visslade riktiga melodier. Jag tränade Micko (som var hans namn) väldigt ofta och varje dag, till slut så kunde han, efter hand lärde han sig snabbare. Knäppte jag med ett finger när jag var i ett annat rum så kom han direkt och satte sig på mitt finger. Köpte en hona till han som fick namnet Mia, många avrådde mig för då skulle han sluta prata, men efter någon dag så satt han och tjoade ”Micko, Mia” han slutade aldrig härma. Kan skriva en hel bok om hans egenheter och trix, men då skulle du inte orka läsa till slutet.

 

ღ Önskar dig en fin em. och kväll, kramen ღ

 

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Juli 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards