~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 19 juni 2013

Tog en paus i går

Av ~ Ruth ~ - 19 juni 2013 18:05

Det fanns tusen saker att fixa och dona med så jag orkade inte med datorn. Gubben åkte till Värmland  i dag på morgonen, den årliga sommarresan. Samt att det skall fixas och donas inför ”EM Rallykross i Höljes den 5-7 juli, han är funktionär där, även våran dotter och hennes man är med i detta. Det är så ofantligt många i Höljes då, både av besökare och tävlande, hoppas dem får fint väder denna folkfesthelg.


Här är det då inget vackert väder nu, spöregn och det skall bli åska senare som skall pågå en bit inpå det nya dygnet, blir nog inte så mycket sömn då, för 2 av hundarna inklusive jag själv är rädd för åskan.

Undrar om vädret blir gynnsamt på midsommarafton, som det ser ut nu så blir det inte så. Jag och hundarna är själva då, men det går bra det också. Var och handlade på fm. 2 korgar med jordgubbar, även matjessill, nypotatis och gräddfil, så nu är jag rustad, det smakar gott även om jag är själv.


     


Nu har jag ätit ugnspannkaka med fläsk och jordgubbes efterrätt.

Ha en fin kväll mina vänner.


 
 
Annika

Annika

19 juni 2013 19:03

Då det nästan aldrig går åska här hos oss, så kan jag ibland tycka att det är lite småmysigt. Annat var det i byn där jag är uppväxt. Fy vad rädd jag var då. Nu håller vi tummarna för att solen skiner på oss hela helgen. En riktigt fin midsommar önskar jag dig. Kramen.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
gun

gun

19 juni 2013 21:20

Vad fin ny bild du har gjort! Även jag väntar på Tors besök... de har varnat att han kommer inatt. Nu ikväll fick vi regnet kom precis hem från doppet i böljan den blå.
Hoppas att vi alla får fint bäder i midsommar.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

19 juni 2013 21:34

Åhh vilken fin header! Du är superduktig på att göra fina headers :)
De säger att det ska bli åska här också, men att den ska komma på midsommarsfton. Tar det säkra före det osäkra och beger mig hem till mamma redan på eftermiddagen imorgon eftersom vi ska tillbringa midsommarafton tillsammans. Sover över hos henne ett par nätter, ska bli riktigt mysigt.

Ja, jag ser fram emot flytten. Vet inte riktigt hur jag ska fixa och dona på uteplatsen ännu. Vet inte riktigt hur mycket man får göra utan att hyresvärden har synpunkter. Men jag ska peta ner krokus och snödroppelökar. Sedan så har jag en hel del krukor och amplar som jag kan pynta med, så det kommer att bli bra. Ska ut och kolla in trädgårdsmöbler efter helgen. Kan vara smart att köpa det redan nu, då de redan har börjat rea på dessa. En gräsklippare ska jag köpa också. En liten handjagare, då slipper jag att krångla med att låna den som finns till oss hyresgästers förfogande. Jag har min egen och klipper mitt gräs när jag själv vill :)

Ha de gott!
Kramar Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

20 juni 2013 07:04

Vilken fin header.
Ibland så finns det andra saker att göra och då får datorn vila.
Trodde nästan att vi skulle få åska i går men den höll sig borta.
Fina foton på smarriga saker
Ha en bra dag vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

20 juni 2013 11:06

väderprognosen för midsommar ser väl inte så rolig ut, hoppas att det hinner ändra sig
här blir det också sill, potatis, gräslök, chreme fraiche och jordgubbar, det hör liksom midsommaren till
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Cina

Cina

20 juni 2013 20:45

Smarrigt med jordgubbar.
Men har inte köpt några.
Ja då var det dags för A att åka till stugan i finbilen ;)
Vet ju att du inte vill vara där på sommaren.
Men denna helg går ändå.

Ha en fin kväll!

Kramen.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maj-Lis

20 juni 2013 22:37

Hejsan Ruth
Kikat in på alla dina fina dag för dag foton.Du är en bra fotograf minsann.Att du hinner med att fånga alla objekten.
Önskar dig en riktigt GLAD MIDSOMMAR
Kram MAj-Lis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards