~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 17 juni 2013

Av ~ Ruth ~ - 17 juni 2013 21:19

Cykeldoktorn berömde min korg med ett leende "en avlagd korg från en gammal  frösabox", rymlig och bra.

 


Fick promenera till cykeldoktorn i dag med min trotjänare ”Berta”, hon klarade inte att behålla luften, det bara pyste omkring hennes rullande skor. Både däck och slang har varit med från början och det är många år nu, dags att förnya den gamla damen med nya strumpor och skor specialgjorda för hennes rullande fötter. Hon fick lite smörjning också så nu går det undan, hon blev som en tonåring på gamla dar. Vi har det så bra tillsammans, så trevligt på alla våra utflykter, vill inte byta bort henne för allt smör i Småland, vi är ett! 500:- kronor blev en lindrig utgift när jag fick en så alert och glad dam i retur. En glass unnade vi oss innan vi slutligen vände kosan hemåt, detta tog några timmar i anspråk, men nu är både jag och ”Berta” trötta och nöjda och redo för en lång sommar tillsammans.  

 

Önskar att ni alla får en fortsatt fin vecka som startade med sol här!

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards