~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 13 juni 2013

Av ~ Ruth ~ - 13 juni 2013 18:31


 


I dag en innedag med hundpyssel, kamning, kloklipp, och klipp omkring tassarna, kammat, ansat i öronen och gjort rent örongångarna, badat och torkat pälsen med hårtork, detta har gjort mig sysselsatt hela dagen, tur man slipper göra detta varje vecka för det hade jag inte mäktat med.

Det har regnat som skammen hela dagen fram till nu 35 mm, nu uppehåll, men det skall komma mera.

 

Fiskmåsungarna lockades tillbaka bakom det huset dem trillade ner ifrån av föräldrarna, där fortsatte skriet i går. Den rådiga grannarna bakom det huset, satte på sig hjälmar samt ett paraply över huvudet, fångade in ungarna och forslade dem till en liten skogsdunge bakom skolan, föräldrarna protesterade väldigt högljutt. "LÄSTE DET HÄR I DAG"

Hur det har gått för dem små är ovist, vill inte veta heller. Ser inget kretsande över dungen i dag, men 3 har med jämna mellanrum suttit på takkåpan över skorstenen där ungarna föddes. Tycker synd om denna familjs öde som kanske har kunnat undvikits om dem hade valt en bättre häckningsplats.

 

Var rädda om varandra och glöm inte ett lite leende till alla ni möter, det förgyller dagen och sprider glädje.
Kram mina vänner ˙•٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠•˙

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards