~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 12 juni 2013

Av ~ Ruth ~ - 12 juni 2013 10:45

"Klickbilder som förstorar"

   


Här rådde det utegångsförbud efter kl. 17 i går em. Skulle ut med hundarna på gräsmattan men vi kom inte ner från trappan engång, blev anfallna av många hysteriska fiskmåsar, fick slå i luften med armarna. När vi kom in så såg jag var det 3 små fiskmåsungar mitt på hundarnas gräsmatta, inte kunde dessa flyga, hundarna blev livrädda för anfallen.

 

Efter någon timma hade 2 kommit igenom nätstaket in på grannens sida av häcken, en var kvar och sprang hysteriskt fram och tillbaka. I den vevan kom Selma, grannens lilla terrier ut och rusade fram mot dem små, men jädrans så snabbt hon sprang in igen.

Fiskmåsarna anföll även när dem såg mig i fönstret, avvek ett par meter ifrån fönsterrutan, fick fota en genom fönstret på avstånd, men den lilla satt ju inte stilla så bilderna blev suddiga.

 

Synd om dem små bebbarna och synd om oss. Hittade ett gammalt rullkoppel vid 23 tiden och kunde smuggla ut en och en via källargången belamrad med en lång sopkvast i näven. Vi gick fram och tillbaka intill husväggen på andra sidan av huset för att inte bli upptäckta, (huset var i mellan oss).

 

Dem kissade men inget mera, blev inte förvånad när det blev något på golvet under natten, jodå, det blev 2 små högar. Det var mycket skriande i natt. Varför kan inte grannarna sätta nät på sidorna av takkåpan så vi slipper fiskmåsarna här, dem för ett jäkla väsen både natt och dag, nattetid måste sovrumsfönstret vara stängd, dem häckar alltid där varje sommar. Det lättar när ungarna är flygfärdiga och hänger med dem stora, men nu är det vidrigt och har varit så sedan dem satte bo.

Nu på morgonen var dem tillbaka på tomten där dem hörde hemma, men inte under skorstenskåpan, men mamman har nog fört dem i säkerhet under en buske eller nåt och vaktar med järnhand, för jag hör ungarnas läten. Alla grannar har katter, men dem gör sig inte besvär, dem blir antastade om dem försöker.
Detta blev en hel novell, men orkade du läsa ända hit så har du varit duktig.

Kram på er.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards