~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 2 juni 2013

Av ~ Ruth ~ - 2 juni 2013 22:56

"Klickbilder som förstorar"

       

Lite aktuella foton



Vi har varit och handlat lite i dag, gubben skulle ha nya arbetsbyxor för morgondagens jobb, han sliter och står i som en 40 åring tråtts pensionär.


Jag fick en ny dammsugare Electrolux. Centraldammsugaren han installerade avskyr jag, har använt den max 8 gånger, den kom in i huset utan mitt medgivande, nu finns den bara där till ingen nytta.
Sedan åkte vi till dottern i Landvetter och tog en fika, timmarna gick snabbt. Har inte varit så varmt i dag, mulet fram till i em. nu blir det skönt i natt endast 9,5* nu.




Önskar er alla en fin ny sommarvecka.




Av ~ Ruth ~ - 2 juni 2013 10:51


 


Det som ingen kan undgå att märka är solen och värmen. Hunden står vid dörren och gnäller, vill följa med och åka bil, lämna hunden hemma om du vill din hund väl. Till och med folk som har haft hund i åratal sätter hunden i bilen och går in på ett matställe för att avnjuta en kall dricka och god mat, för sitt eget välbefinnande, kommer ut efter 40 min. fönstren är helt immiga, och en medvetslös hund ligger till synes livlös, med svaga hjärtljud, det lilla liv som återstod gick inte att rädda. Det är ingen unik företeelse i sommarvärmen. Tror inte att nya hund-ägare heller tänker på denna faran. Snälla, säljer du en valp så upplys om dessa faror innan det är för sent ! Varje sommar så får djur sätta livet till i bilar, nu har det skett igen. Ta denna varningsruta överst och sätt in på din egna blogg eller hemsida, upprepa den på bloggen flera gånger under sommaren. Varna dina djurvänner.

Önskar er alla en fin söndag, här är det svalt och mulet ute, så skönt.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards