~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 28 maj 2013

Sommarens första vrede...........

Av ~ Ruth ~ - 28 maj 2013 12:03


 


Dagens goda frukost !


Tor och Odin (åskan) bråkade här på morgonen och störtskurar följdes i deras spår. Hela altanen blev belamrad av kajor som sökte skydd, sedan var det dags att ta fram skurtrasan, jisses vad dem skitade ner på räcket och golvet. Nu skiner solen och inget mera regn skall komma. Datorn kom på sent i dag, bättre sent en aldrig. Skall plantera mina nyinköpta tomatplantor i stora krukor i dag och sedan är det bara att vänta på skörd, men det dröjer länge ännu.
En historia om en Älgkalv som jag inte tror slutar lyckligt, hittade detta på "Aftonbladet" HÄR

Önskar er en fin dag.

 
 
primrose

primrose

28 maj 2013 15:59

Då har du haft din åskskur nu, nu dags för sol och värme där du bor, tycker jag!
Vilken god frukost ,-)
Åh stackars lilla älgkalven! Tänk om nu inte mamman kom! Så sorgligt!
Jag hade inte kunnat lämna den!
Jag tror att om mamman skulle kommit så skulle hon gjort det första gången dom lämnade kalven!
Ha det fint, KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
lillisl

lillisl

28 maj 2013 17:12

Var inne och läste om den lilla älgkalven undrar hur det går för den.
Du undrar om ja skulle vilja ta mig ett dopp i ån men det vill jag inte
Ha en skön kväll vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

28 maj 2013 17:48

Ja detta om älgkalven kan ju inte sluta lyckligt det kan jag inte tänka mig.
Sorgligt är det. Dom tog ju i den så då tar väl inte mamman hand om den, kanske har jag fel.
Ha en fin kväll!

Kramen min vän.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
BrittMarie

BrittMarie

28 maj 2013 21:37

Oj, jag tittade på den lilla älgkalven. Så jättesöt! Hoppas den klarade sig. Undrar om mamman kunde känna att det luktade människa om den, om nu mamman fanns kvar. Man kan ju undra...
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
gun

gun

28 maj 2013 22:20

Hörde att vi kunde få besök av Tor och Odin i kväll.
Är det du som skickat hit dem:)?
Mums vad gott med melon.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

29 maj 2013 07:43

Usch och fy för åska. Jag är glad för varje dag som går och detta väder inte kommer. Är nåt vansinnigt åskrädd.
Nu ska jag hoppa in i duschen, fixa iordning mig och sedan bär det iväg på en liten fototur tillsammans med fotokompisen.
Ha en riktigt bra dag!
Kramar Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

29 maj 2013 11:30

så illa blev det aldrig här hos mig, bara ett enda muller liksom
Sv: jag har en kort "häck" med spirea och det är bara den här enda som klarat sig någorlunda, jag har varit tvungen att klippa bort mängder av döda grenar efter den här vintern :(
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards