~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 2 maj 2013

Av ~ Ruth ~ - 2 maj 2013 16:44

Kattmördaren i Göteborg

 



8 katter har plågats till döds sedan mitten av mars.



Det här är den åttonde katten som hittats sedan den 10 mars. En katt har exempelvis hittats med uppsprättad mage, en annan upphängd i ett träd. Händelserna har skapat stor oro i Högsbo.
Förra veckan skrev GT om att polisen hade stort hopp om att lösa fallet.

- Jag är positivt till att vi kommer att lösa detta. Inom en snar framtid hoppas jag, men jag kan inte säga när. Vi har material att bearbeta och vi jobbar för fullt, sa förundersökningsledaren Stefan Olsson då.

Enligt honom har polisen fått in mycket tips i kattärendena.



10 MARS: En svartvit katt hittas utanför en port, upp- hängd i ett träd på Julianas gård i Högsbo.

12 MARS: Boende i Högsbo hittar en gul och vit katt med uppskuren mage, täckt med en svart plastpåse. Ännu en katt hittas

21 MARS: En katt hittas uppskuren, denna gång utanför en port på Riksdalersgatan. På platsen finns inga blodspår, något som kan tyda på att kroppen flyttats från en annan plats.

31 MARS: En man i 30-årsål- dern anhölls på eftermiddagen, skäligen misstänkt för djurplå- geri. Samma kväll hittas en katt död.

2 APRIL: Någon sätter upp ett brev på en port i Högsbo: "Jag ville visa att ni gripit fel person så jag dödade ytterligare en katt" står det bland annat i brevet. Samma dag släpps den misstänkte mannen som anhölls några dagar tidigare.

8 APRIL: Ännu en katt hittas med upp-skuren mage på Riks- dalersgatan.

21 APRIL: En katt hittas död på Riksdalersgatan.

1 MAJ: En katt hittas död på Saxofongatan.


Mitt hjärta blöder!

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards