~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under april 2013

Av ~ Ruth ~ - 10 april 2013 10:24


    


       


Det blev inget inlägg i går som jag tänkte, men en utflykt till Dalarna blev det. Vädret var fint, men växlade och det blev mulet strax efter att vi kom fram, med det också en bitande kyla. När vedspisen hade blivit matad med några vedklumpar så spred sig värmen i den underbara timrade sportstugan.

En fika på altanen i solen fick vi, men sedan satt vi inne. Gubbarna fiskade på isen och fick ca 14 mindre firrar som skall användas som agn vid nästa fiske.

Vi grillade, årets första och det är alltid lite speciellt. Det blev endast några få foton, hade glömt att ladda batteriet så det stod bara och blinkade för att slutligen ge upp. Vi var inte hemma förens på kvällskvisten och då var orken slut.

 

Ha en fin dag.

Av ~ Ruth ~ - 8 april 2013 22:52

Har inget så där speciellt att skriva om, hjärnan har tagit semester vilket ni säkert förstår. Vill bara tala om att allt är bra och vädret toppen.

Har flera kennelsidor som skall uppdateras vilket jag har pysslat med lite i dag.

Hälsat på hos Gullan har jag gjort förstås, kaffe och fika på dagen är givet.

Har även kammat alla hundarna, så det har varit något hela tiden, har inte legat på latsidan. Fick en väggklocka av Gullan med olika fågelkvitter varje hel timma, på natten är den programerat så den är tyst, visar bild en annan dag.

I morgon skall vi på en liten utflykt, skall försöka komma ihåg kameran.

 

På återseende imorgon, mina vänner

Av ~ Ruth ~ - 6 april 2013 22:04


 


Trinny och Susannah kunde styla om mig, men dem jobbar i Norge nu. Det ser väldigt frestande ut på denna bilden, tänk vad proffshjälp kan göra så mycket för en skruttig gumma. Klart man skulle inte klara av att fixa detta själv sedan, men att få äran att bli vacker för en dag tror jag att jag skull leva på länge.


Helgen är lugn och jag har stickat lite, har svårt att komma igång efter ett längre uppehåll, får se om gnistan som tändes håller lågan uppe.


Små snöflingor syntes till sporadiskt till i dag, men mera en så blev det inte och solen kom åter tillbaka.

Har inte så mycket att skriva om i dag heller, dagarna går mest i repris men mindre avvikelser.

 

Må så gott och var rädda om varandra!

Av ~ Ruth ~ - 4 april 2013 22:22


 


1. Du av misstag knappar in en pin-kod på mikrovågsugnen


2. Du inte har lagt patiens med verkliga kort på flera år


3. Du har 15 telefonnummer till en familj på 3 personer


4. Du skickar e-post till dem som sitter bredvid dig


5. Ursäkten för att du har tappat kontakten med gamla vänner är att du inte
har deras E-postadresser


6. Du har jobbat vid samma skrivbord i 4 år men för tre olika företag


7. Din chef klarar inte av att göra ditt jobb


8. Din lunch består av rå fisk som du äter med pinnar


10. Du ringer familjen för att höra om de är hemma medan du kör in i
garaget


11. All reklam på TV har en internetadress under


12. Du får panik för att du lämnat huset utan mobilen (som du inte hade de
första 20-40 åren av ditt liv) och måste åka tillbaka för att hämta den


13. Det första du gör när du kliver upp på morgonen är att gå ”online”
innan du hämtar kaffet i kaffemaskinen


14. Du lägger huvudet på sidan för att le :-)


15. Du läser detta och nickar och ler


16. Du är för upptagen för att lägga märke till att nr 9 saknas i denna
lista


17. Du scrollade upp för att kolla att den faktiskt inte var där :-)


18. Och nu sitter du och ler åt dig själv



Hur många känner inte igen sig ? jag tror det är många.


Av ~ Ruth ~ - 3 april 2013 18:15


Jag har sett den, jag har fotat den, jag är så glad trallala.

I går så ringde Gullan och stressade upp mig riktigt ”skynda

dig hit med kameran, men gå varligt på isen så den inte
knastrar”, vilken fart jag fick må ni tro.


       


   


Hade nästan tappat hoppet om att få se den vita älgen, så
magnifik  och ståtlig, så olik dem andra älgarna, men ändå så likt.

Det skulle vara jaktförbud på dessa under höstjakten, men tyvärr

så är dem inte fredade. Han hade även en kompis med som följeslagare

med normal färg, kanske syskon, tydligen är dessa som ”Jing och Jang”.


Titta förundras och njut, det gjorde jag !

Må så gott och var rädda om varandra!

♥♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪ ♥ ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪♥


Av ~ Ruth ~ - 2 april 2013 16:14

"Klickbild"

 


Ett foto på stjärnhimmeln i natt, inget att se egentligen, men svårfilmat.


Mejlade Bloggplatsen om en grov porrsida som var rätt ny, det tog 2 ½ timma så var sidan borta, sedan fick jag ett tackbrev. Ser du sådana sidor så rapportera genast du också.

 

I dag har jag plockat bort allt som har med påsken att göra, inte var det så mycket så det gick snabbt. Har börjat  mulna på ute nu (du som längtar efter våren, blunda) hoppas det kommer några centimeter snö.

 

½:a smörgåstårtan från i går är över så vi får hjälp av 2 hungriga gäster i em. hatar slattar i kylen, hoppas den inte har blivit för blöt i dag, nu dröjer det länge innan jag gör flera tårtor.
 

Hade sömnproblem i natt, somnade inte förens strax efter 4 på morgonkvisten. Var så dum som tittade på en ruskig film som avslutning innan sovdags och innan dess spökprogrammet ”Det okända”, gick inte att tömma hjärnan på alla intryck som surrade.

 

I kväll blir jag nog som en klubbad säl rätt så tidligt, sitter och gäspar nu vid bara tanken, sov 4 timmar på natten och det var varmt som fasen i sovrummet, i kväll förbud att elda i vedkaminen.

 

Må så gott och var rädda om varandra!

Av ~ Ruth ~ - 1 april 2013 23:45

1:a April i dag, blev ni lurade ? jag klarade mig och inte lurade jag någon annan heller, har varit snäll hela dagen.

   



Har haft gäster i dag, så jag visar min smörgåstårta som jag bjöd på. Den blev lite som Kajsa Warg, jag tog vad jag hittade i skåpen och frysen, det blev rökt lax och räkor + en massa annat smått och gott och den blev omtyckt.


I kväll har jag varit till Gullan en sväng, sedan så har det varit TV:n fram till midnat.

Det har gått i ett från morgonen till natten.


Nu väntar kudden och John Blund på mig, Arne sover redan.

Kramelikram och God Natt !


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards