~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 20 april 2013

Av ~ Ruth ~ - 20 april 2013 15:40

Naturskyddsföreningen står bakom denna dag, vad pratar jag om,
jo ”Klädbytardagen”, den som gynnar miljön. Har du varit och
bytt till dig något nytt i dag? Brukar du köpa kläder och prylar på
secondhand eller loppis?

I dag sliter inte folk sina kläder så dem är som nya när dem avyttras
och många plagg har kvar prislappen.

Själv så tycker jag att det är roligt med secondhand, en tröja för 20:-, en
klänning för 40:- osv. dessa kläder har kanske kostat flera hundralappar,
tänkså mycket du kan få för pengarna.

Miljön skonas, det är trevligt och jag får nya kläder. Det som är skräp för någon kan
vara värdefullt för någon annan. Älskar att gå i sådana affärer och på loppis.
Har du handlat på sådana ställen?

 

Nu skall jag koka en ”Öring” som skall avnjutas tillsammans med nävgröt och en
klick Bregott till varje tugga + ett stort glas med kall mjölk, å’va gôtt.

Sol och varmt i dag. Hoppas ni har haft/har en fin lördag.
 

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards