~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 13 mars 2013

Av ~ Ruth ~ - 13 mars 2013 22:34

Det är inte mycket som sker här och nu om dagarna. Tog fram symaskinen i dag och fixade lite på en grannes kläder, byte av dragkedja på en jacka, sprukna sömmar på en det ena och en det andra som fick sys om.

Ett par varma strumpor blev jag också av med, lagade 2 par gamla så nu har personen 3 par hela vinterstrumpor, varav ett par finstrumpor.

Kylan håller i sig som förut, över -20* varje natt.

Gullan var hit på middag i går, hemmagjorda fiskbiffar, nykokta morötter, potatis och skirat smör, hur kan detta enkla vara så gudagott ?

I morgon kanske det också blir fisk, Arne och en granne skall ut på isen och pimpla, vi älskar fisk och kan äta det ofta.

 


Det tycks vara rätt så bra med rumpan på vovvetösen Rozzie, hon går på antibiotika. Skall även sprutas in Streptoselinsalva i såret (en håla stort som nästan en 10 krona) men hon är så rädd så hon blir hysterisk och skriker i högan sky, bara jag försöker vika på svansen, så det går inte alls så bra. Bådar inte så bra för framtiden, men såret det läks nog ändå, men det kommer att stanna kvar i hennes psyke.

 

Må så gott och var rädda om varandra !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards