~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 24 februari 2013

Redan ny vecka i morgon ?

Av ~ Ruth ~ - 24 februari 2013 23:52


 


Är det inte det ena så är det, det andra sa flickan som blödde näsblod. Min halsbränna gick över strax efter att jag gick till sängs i går, men då lyste mångubben stor och rund och störde nattsömnen, blir nog inte bättre i natt heller. Han har inte fattat att jag är känslig när han hälsar på mig nattetid. Jag har en egen måne bredvid mig i sängen han stör också min nattsömn med att snarka, då får han ett nyp i näsan, men mångubben biter inget på.


  

Stod i fönstret och tittade på gamla Saidie och en enveten skata som var väldigt närgående, trodde jag inte skulle hinna fram med kameran, men det blev en bild.


Det var tur för skatan att det var Saidie den flörtade med för hon struntade fullständigt i sin beundrare, låtsades inte se den en gång. Skatan var bara 30 cm. från svansen vid ett par tillfällen och då blev jag lite orolig, vad blev nästa drag ? men det skedde inget elakt.


Hade det varit en av dem andra hundarna så hade den fått på moppo  :-)


Kram på er alla mina vänner där ute
~* (((( ¸.))))*~  


 
 
lillis

lillis

25 februari 2013 06:59

Veckorna går med en rasande fart.
Har oxå sovit dåligt men inte tänkt på att det var fullmåne.
Fin bild på Saidie och skatan, vilken tur skatan hade att Saidie inte brydd sig.
En bra måndag önskar jag dig
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

25 februari 2013 08:08

ja du veckorna rusar fram, nu en vecka närmare våren hahahaaa.
Elvis är igång o ylar så jag visste att det var fullmåne redan natten till igår.
Sabla katt!!!!
Fint foto du fick till där, tur att Saidie inte brydde sig om den närgångna skatan.
Ha en fin måndag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
gun

gun

25 februari 2013 08:10

God morgon!
Har sovit som en stock och mångubben stör mig inte:). Veckorna rasar fram här tycker jag och i kväll har vi APT igen.
Svar på dina frågor, jag är med i Winnie där det finns olika kurser i grafik (är för hela världen). Målarboden här i kära Sverige och så Avalon är ett forum där man lär sig script. De två sista är ett härligt roligt gäng tjejer som man har lärt känna. Winnie blir mer opersonligt man har bara kontakt med sin handledare som oftast kommer från ett annat land.
Jag har Paint shop Pro XI.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

25 februari 2013 10:49

det var en modig skata, vi har ganska mycket skator här också men jag har aldrig sett att någon vågat sig nära varken Nemo eller Sluggo
jag såg igårkväll att det är fullmåne nu och tänkte att nu får vi se men jag har sovit rätt bra inatt ändå
Sv: vad använder du dig av för virusprogram?
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
primrose

primrose

25 februari 2013 11:04

Söt bild på nyfiken ska , mycket söt hund, förstorade upp bilden ,-)))
Ja du är det inte det ena så är det,det andra!
Du får dra täcket över huvudet ,-))
Kladdkaka är så gott, förstår dig, lika bra att äta när kakan ändå står där ,-)))
Ha det fint, KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
ansepanse

ansepanse

25 februari 2013 11:27

Sv: jo, tydligen har han hönorna och tuppen ute även på vintern men jag tror nog att de bara är ute en liten stund
jaha, Norton, okey
jag skulle behöva bada mina två också men det blir nog inte idag och jag skulle behöva klippa Sluggo lite igen, hans päls växer i rasande fart
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

Inga från Närke

25 februari 2013 17:00

vilken härlig bild du fick på skatan och din hund. Det är roligt att fånga dessa ögonblick. Hinner aldrig för våran hund är aldrig stilla. Tar jag fram kameran så sticker han.

 
Margit

Margit

25 februari 2013 17:52

Vilken vacker fin bild på Saidie och skatan..så fin!!! Märkligt att dom kunde komma varanda så nära...
Kram!!

http://margitholm.blogg.se

 
gerty

gerty

25 februari 2013 18:53

Veckorna bara flyger i väg tiden går så fort. Så håller skatorna på med våra katter dom retar dom är så fräcka ibland

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
skogsfen

skogsfen

25 februari 2013 18:55

Tror skatan ville ha lite päls till sitt nybygge. Fullmåne då vaknar vargen i oss;)))
Kram från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

25 februari 2013 19:07

Jepp det är allt ny vecka igen ;) Man hinner knappt hänga med i svängarna och fullmåne dessutom också.Jaja, sova får man väl göra en annan gång för månen retas verkligen !
Skator kan verkligen vara ena retstickor ! Härlig bild. Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

25 februari 2013 22:55

Läste att det där om fullmånen är en myt men jag håller inte med.
Så många gånger jag inte tänkt på det förrrän efter en natt med usel sömn som tex. i natt. Läste på facebook om månen och vi är många som han har i sin makt.
Skator är kloka o roliga men jag blir inte glad när dom tidigt sitter i trädet o skriker.
Gör ett försök nu med att träffa John Blund.
Sov gott min vän.
Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards