~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 20 februari 2013

Arne var ledsen i går

Av ~ Ruth ~ - 20 februari 2013 21:44

När gubben skulle sätta igång sin laptop (Fujitsu som han köpte för ca. 1½ år sedan) så gick den inte igång och han är starkt beroende av in dator så han fick ge sig iväg i dag och köpa en ny, en ACER denna gången.

 

Var på 2 ställen för att lokalisera felet och det var inget fel som kunde åtgärdas i ett litet nafs och han vill inte vara utan dator. Sedan är det så att det bara är ett års fabriksgaranti på datorer. Har hört från flera att en Laptop inte är så hållbar, det är trist för dem är ju inte billiga precis.

 

Det har varit 2 rätt dyra investeringar på knappt en vecka då han även köpte en inspelningsbar HD-box 500 GB, nu kan han förprogramera olika program för inspelning, även fjärrinspelning via mobil eller dator, 220 timmar får plats och den har stöd för 3D-Tv.

 

Det här blev ett inlägg om gubben, men jag hr ju funnits vid hans sida och stöttat, så jag kom med på ett litet hörn här hehe, sorry hade inget annat att berätta i dag.

 

Kramen.

 
 
guns.bloggplatsen.se

guns.bloggplatsen.se

20 februari 2013 22:16

Stämmer att laptopen inte är lika hållbar som en vanlig dator.
"Gubben" som du skriver:) måste väll också få vara med ibland här ute.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Robin

20 februari 2013 23:30

Tycker synd om pappa. Inte för att han får köpa en ny dator, för det tycker killar oftast att det bara är roligt. Men, att han skall sätta sig om i Windows 8 - önskar jag kunde vara bättre support just nu...

 
Carina,Boris och gänget

Carina,Boris och gänget

21 februari 2013 00:44

Trist med datorer att de inte håller längre men visst är det roligt att förnya sig även om det innebär att man måste lära sig ett nytt system

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

21 februari 2013 05:15

Men fy vilket oflyt ni har, verkligen tråkigt att Arnes dator packat ihop.
Men dom verkar ju inte hålla så länge dessa laptop.
Och stora hål i plånboken blir det.
Men nu hoppas vi att det räcker för ett tag!
Ha en fin torsdag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

21 februari 2013 06:31

Fy så tråkigt med datorer som inte håller så länge och det är ju inga billiga saker precis.
Önskar dig vännen en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

21 februari 2013 07:05

Har en Toshiba laptop som hållit i två år nu och fungerar klockrent än (ta i trä). Är väldigt noga med att köra den tillsammans med extra kylfläkt och har aldrig mycket bilder på den utan laddar ner enbart och kör över till en extern hårdisk. Blåser ur den damm ofta ofta ! Kram

http://corina.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

21 februari 2013 07:29

Det kostar att vara uppdaterad idag *tyvärr* + att vi lever i ett köp och slängsamhälle. Kortare livslängd och koratare garantier *tyvärr* Hoppas att det ordnar sig på något bra sätt ändå/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Kvickrot

Kvickrot

21 februari 2013 07:42

OM jag har förstått det rätt så har man enligt konsumentköplagen (eller något sånt) faktiskt rätt att få saker lagade i upp till två år om det går sönder och man bara använt det i normal omfattning. Detta oavsett om säljaren anger någon form av granti som är lägre än så (enligt artikel i vår lokalblaska från kommunens konsumentvägledare)

http://kvickrot.bloggplatsen.se

 
skogsfen

skogsfen

21 februari 2013 09:51

Vad beroende vi blivit av våra datorer. Jag med, trodde inte jag skulle bli det..men det blev jag. Synd att de inte håller så länge våra prylar, hjälper ju inte hur rädd man är om dem. Hållbarheten förkortas och priset höjs och vi får betala och se glada ut. :)))
Kram från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

21 februari 2013 10:51

ul att höra...att det inte bara är vi kinnor..som är "beroende" av våra datorer....
Ja det kostar, men skönt att köpa nya bra grejer..som man kan göra så mycktet med...spela in på TV..och sånt...
Solen skiner här idag i Klsva och jag är på G till eskisltuna för att träffa lite våninnor och lite andra ärenden och så jobba på sjukhuset i natt...
Önskar dej rut en fin dag!!! Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Annika

Annika

21 februari 2013 15:50

Så bra att du stöttar gubben din. Tråkiga utgifter men tyvärr så är det svårt att vara utan. Har en stationär som funkar perfekt. Men börjar bli några år nu och lite seg tycker jag. Men tror att det blir en sån sen oxå. Ha en bra avslutning på veckan.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Ingen bild

Love

21 februari 2013 18:25

Hemma igen o då måste jag ju hälsa på hos dig. Nog är man beroende av datorn men visst kostar dom. Synn att ni inte vann på trisslotterna men nu hoppas jag Arnes håller länge.
Jag gav bort min lapptopp till Lukas och peppar peppar den håller bra. Sitter själv med Samsung som Leif hade o den gillar jag.
Tänk att skatorna redan börjat laga sina bon det väntar jag på att få se här. Fint solsken har vi haft o jag njöt av att få
frisk luft i lungorna när altandörren kan vara öppen.
Plockar ut några skinkpajer ur frysen o gör en sallad till oss sen är middagen klar. Mår lite illa av antibiotikan o är inte så sugen på mat. Det har sina fördelar få se vad vågen säger.
Trött blir jag i alla fall så sängen utnyttjas vilket Nova nu är överlycklig för. Hon har ju tillbringat nätterna här ensam lillsnuttan. Dom andra sover med Tony men hon lämnar inte min säng.
Helg i morgon igen och jag skickar en helgkram till dig och hoppas du får ha det bra. Ta det försiktigt inga benbrott tack.

 
primrose

primrose

21 februari 2013 19:47

Det är inget som verkar vara särskilt hållbart!
Nu är han nöjd!
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards