~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 12 februari 2013

Vi var på studiebesök.

Av ~ Ruth ~ - 12 februari 2013 23:13


       


     


Var ute en sväng för att handla lite, tog en
avstickare till
Knit & Purl AB, dotterns affär i Olskroken, Göteborg, vi har inte
varit där tidigare. Så fint och fräscht det var där och så mycket fina garner,
mera låg på golvet under hyllorna som skulle plockas upp, men vart ? utrymmet
räcker inte till. En nybörjare satt och stickade, fick hjälp och tog en fika.


 



Nog fasen blev man frestad att handla, men har garner hemma som måste stickas upp också. Valde ut 2 nystan som jag skall sticka fina strumpor av som skall hängas upp som modell för garnet i affären.

Titta på fotot vilket läckert garn jag valde, det fanns i så många fina färgkombinationer, skall bli roligt att sticka av detta tror det blir läckert.

Började på ett nytt stickprojekt för ett par dagar sedan, tunna stickor 2½, det blir en utmaning. Har fått så ont i höger armen och under vid skulderbladet, så i natt blir det en värktablett. Inte kan det bero på stickandet ? men alla krämpor har snart återkommit nu när jag inte äter strikt LCHF, har haft så svårt för att komma igång igen med det.

Nu skall jag se om jag hinner kika in hos några av er innan jag stänger ner här.
Är inte helt ok ännu, men jag är inte helt utslagen längre.

God natt och sov sött.

 
 
lillis

lillis

13 februari 2013 06:45

God morgon!
Oj vilken fin affär din dotter har och mycket fina garner.
Vad tråkigt att höra att du inte mår riktigt bra.
Stämmer att jag hade ont i knät när jag var på bröllop
Nu min vän så får du krya på dig.
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

13 februari 2013 07:50

Är det en schal som hänger mot skylfönstret? Den i gulmelerat ... så snygg!!!! Alltid så fräscht att gå in i en garnaffär med dessa vackra nystan i alla färger. Det är då det blir svårt att välja ;.) Fin och ljus affär din dotter har.

Tacka för att det är stickningen som orsakar dina besvär!
Orkar inte alls med att sticka själv.

Kul att få sticka strumpor som din dotter ska ha i sin affär. Ha en bra dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

13 februari 2013 09:31

Så fina bilder och så mycke vackert garn, blir alldeles sjuk så fort jag kommer in i en garnaffär

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

13 februari 2013 10:09

Oj så mycket fint, hyllorna ser ut som det godaste godis i alla dessa fina färger.
Man blir glad av att se så fina färger.
Snyggt garn du valde till sockor kommer bli kanonfint.
Vi får väl se dom innan du lämnar iväg dom.
Hoppas det inte är av stickningen du får ont för det skulle ju vara förödande.
Kanske har du legat lite illa o därför har ont.

Ha en fin onsdag!

Kramen min vän.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
skogsfen

skogsfen

13 februari 2013 10:44

Wow blir alldeles yr av allt detta garn, och så fint och med soffgrupp och, och, och...där hade jag gärna sjunkit ner med stickor och garn.
Jättefint sneglar mot korgen som står här, ska bli en tröja åt gubben.
Du kommer igång med LCHF när du är mogen men det är inte så lätt om man inte mår bra.
Kram från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

 
guns.bloggplatsen.se

guns.bloggplatsen.se

13 februari 2013 16:06

Vilka härliga färger man ser på dina kort. Man blir sticksugen igen!
Ja Ruth man kan undra varför jag ska göra fina linjer i hönan. Men jag tror inte hon värper några ägg:):).
Undrar gör jag med. Men det är bara att göra ingår i den kursen som Winnie har.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

13 februari 2013 16:27

Vilken fin och härlig affär din dotter öppnat! Underbara färger på alla garner. Synd att man inte kan sticka :(

Du undrade om jag hade reumatism, nej det har jag inte. Jag har arbetsskador i båda mina handleder. Är opererad 4 ggr i höger handled och en gång i vänster handled. Carpaltunnelsyndrom i båda händerna, ganglion i höger plus 2 op till i höger för något som jag inte vet namnet på. Har aldrig blivit riktigt bra i den högra handen, och så fort jag gör något där jag måste använda händerna mer än vanligt så får jag jätteont. De domnar och fingrarna svullnar. Det har både att göra med själva skadorna och operationerna, då det finns ärrbildningar inne i handleden som också kan ställa till med problem.
Fick dessa skador då jag jobbade på Rörstrand och sorterade porslin på 80-talet. Dessa skador är klassade som 5 procentig medicinsk invaliditet.

Ha de gott!
Kramisar Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
Anita Lundvall

Anita Lundvall

13 februari 2013 16:33

Fösöker igen
Oj vad stigen var igen vuxen Men jag försöker ändå.
Har haft så mycket strul så i dag har jag fått kört Rekowery på NYA datorn Hoppas du fortfarande ha mig som Bloggvän
MVH Anita L

http://tisalaya.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards