~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 9 februari 2013

Melodifestivalen

Av ~ Ruth ~ - 9 februari 2013 22:45

Ja vad skall man säga om den ? Att bananen gick raka spåret till final är ett stort skämt.
Felicia var min favorit samt Louise Hoffsten, en behaglig låt.

Mycket kan skrivas om denna kväll, men orkar inte. Den riktigt rätta låten har
inte kommit ännu, så jag väntar.


Ang. receptet på Arnes pasta i går så har han inga mått att ge, läser du igen så ser du
vad den innehåller och då fixar du det alla gånger. Har du inte olivolja så går det bra
även med rappsolja också, salt och peppar är också ett måsten. Tror det inte det hade 
varit fel att förvälla kålen lite innan,
det skall jag testa nästa gång.


Önskar er en fin söndag / kramen.

 
 
Maria

Maria

10 februari 2013 00:14

Smaken e som baken, delad. Kanske de kan komma någon bättre låt längre fram. Uha va de e kallt nu ikväll skulle väl komma mer snö imorgon.
Var upp till fjället å gick en promenad i eftermiddag de var riktigt skönt.
Ha en fin söndag/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
lillis

lillis

10 februari 2013 06:28

Tyckte att Louie Hoffstens låt var den bästa, och förstår inte att man kan rösta fram bananen.
Ha en bra söndag min vän
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

10 februari 2013 08:30

Sean Banan var ett stort skämt han passar bra på dagis.
Min favorit var låt nr 5 Erik och Tone.
Tur att de fick en andra chans.
Nääää detta med Mello har spårat ur totalt.

Ja ska man inte förvälla kålen för "slunga kålen" som det heter???
Ska kolla upp det på nätet!

Ha en fin dag!

Kramen min vän.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

10 februari 2013 09:44

Visst är jean banan en låt på dagisnivå, men glad vart man av den i allefall. Louise hoffsten var det lite mer stil på.
Ja den rätta braiga låten har inte kommit än, så jag väntar åkso på den.
Ha det gott!

http://TantGlad.bloggo.nu

 
ansepanse

ansepanse

10 februari 2013 11:42

jag skippar hela mellon, jag är ljudöverkänslig så det gör bara ont i öronen
kramar och en fin söndag

http://kinaguld.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

10 februari 2013 12:19

Många bra låtar igår! Favorit var nummer 2 (ensam tjej) + nummer 5 (Erik + norskan). Wolf var bra men låten kanske håller bäst här i Sverige eller ... Många yngre tittare som röstar och det märks också *ler* Ha en bra dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

10 februari 2013 15:30

Åter en låt som kommer att passa bra då turisterna har fått i sig lite för mycket på Mallis tex. Ha nu en skön Söndagskväll.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Bettan

Bettan

10 februari 2013 15:57

Ha ha ha ja jag håller helt klart med dig vännen. Fast till skillnad från ranelid som var med förra året så kan sean banan sjunga. Men hade ju varit bra om han sjung något vettigt när han ändå ska vara med.
Hoppas att allt är väl med dig käraste vännen. Här rullar allt på & jag orkar inte så mkt som jag vill. Men jag kommer igen det är ett som är säkert.
Kram kram kram på dig <3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

10 februari 2013 16:03

Banankatastrof var rätta ordet ;) Hoffsten var väl bäst igår kan jag tycka men som sagt, än har ingen låt fastnat i mitt huvud i alla fall. Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

10 februari 2013 19:11

det är en vårglöd :) visst är den fin?
jag ska nog inte sätta fröerna riktigt än men kunde inte låta bli att köpa dem när jag ändå gick förbi :)
kramar och en fin kväll till dig

http://kinaguld.blogg.se

 
skogsfen

skogsfen

10 februari 2013 21:14

Tassar förbi och säger hej...har inte tittat på festivalen så jag har ingen åsikt.
Kram från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

 
guns.bloggplatsen.se

guns.bloggplatsen.se

10 februari 2013 21:26

Bananen kommer man allt få höra på jobbet... Kommer nog att bli barnens favorit men inte min. Tycker det är ett skämt att ha honom med.
Hoppas du haft en trevlig söndag.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards