~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under januari 2013

Av ~ Ruth ~ - 6 januari 2013 20:04

"Klickbilder"

     


Arnes tröja bidde ingen tröja, inte så mycket som en tummetott, har repat upp 150 gr garn som var påbörjat för tröjan. Fick starka känslor att den skulle bli för liten. Har påbörjat igen och har utökat med 22 maskor till, verkar detta bli tokigt så blir det att repa igen och starta på nytt när jag kommer hem till mina stickböcker. Har ett 30 tal stickböcker från Marks & Kattens garner, prenumererade på dessa när jag höll på som värst med stora saker.

 

I dag åt vi Regnbågsfisken som fångades den 3:dje, det blev en lyxig och god middag (fisken gick på 140 kr. som fiskekorten kostade) hehe. Jädrans gôtt vart den filead och panerad med skirad smör över, kokta morötter och potatis. Hur mycket jag åt vill jag inte tala om, men blev så mätt så jag kunde knappt andas, lungorna fick inte plats i bröstkorgen, så sjukt idiotiskt det blev.


 


Bara blankisen ute i dag, bilarna ute på vägen åkte i 10 km/timman, många bilar hade stannat intill vägkanten för att vänta på sandning/saltning. Sedan kom det lite snö som frös fast på isen, då blev det bättre.


Arne har lagat Gullans digitala våg som var trasig, hennes ficklampa, den ena bärbara telefonen och nu står hennes läs/golv-lampa här, den tar han i morgon. Gullan säger att han är en trollgubbe, ja kanske är han det, magiska fingrar har han tror jag också, för allt kan han laga och fixa till.


Jag kräver inte att ni skall skriva kommentarer, men det är så himla kul om ni gör det!


Kramar eller nyp i rumpan även i dag som i går.


Av ~ Ruth ~ - 5 januari 2013 20:01


Har inte gjort ett handtag i dag, bara middagsmat som bestod av djupfryst pizza, god näää, tror det var ”Hawaii med ananas”, söt och vidrig enligt mig så Arne fick även min del.

Inga foton har jag tagit i dag, så mitt inlägg blir naket och utan färg.

Har tagit bort julen på alla bloggarna, men omkring i stugan finns allt kvar fortfarande, väntar på att min ork och lust skall dyka upp efter jul/nyårsfirandet, men det tycks dröja.

Sitter och stickar på Arnes tröja, har kommit en bit på väg, men jag är tveksam på om den blir stor nog, stickar på rundsticka så det är svårt att avgöra.

Nu skall jag se på ”Stjärnorna på slottet”, hoppas ni får en trevlig stund framför TV: n också.

 

Kramar till er alla som så troget skriver och ger er till känna, övriga nyper jag i rumpan.

Av ~ Ruth ~ - 4 januari 2013 23:28

En ny tomhet blev det här igen i dag, nu är jag och min man åter ensamma  här i stugan, barnbarnet och hennes kille + hunden åkte hem i dag.

Mina hundar är nog glada, för inte gillade dom denna 4 månaders busiga och klumpiga Bernervalpen på 20 kg.

Dom gjorde allt som stod i deras makt för att hon skulle hålla sig borta från dom, skällde, morrade och nafsade, men det peppade lill-busan en mera. Nu kan dom slappna av och sova i godan ro utan att vara på sin vakt, deras normala dag är återställd.

 

Vi har varit borta någon timma i em. var till Gullan på middag, tittat på skidåkning och i kväll buskis från Falkenberg, Gladiatorerna får vi ta ½ 12 i morgon på reprisen.

 

Har börjat sticka på en tröja till gubben, men har inget mönster så det blir till att improvisera från början till slut, kanske blir det en ”repaupptröja”.

 

Snön som skulle kommit i dag uteblev, det är stjärnklart ute nu  så det kommer att bli en kylig natt.


Jag kräver inte att ni skall skriva kommentarer, men det är så himla kul !

God natt kramen till er som stannar upp och tar er tid till att skriva ett par rader här inne.

Av ~ Ruth ~ - 3 januari 2013 22:12

Det är så megalugnt på bloggen så jag väljer att ta en paus-dag, bara 4 foton.


 


Bild genom toafönstret kl.8, kommer snö lite då och då.

 

En sen frukost för Jennifer och Nicklas kl. 10.

 


Sedan till sjön och pimpla kl. 11 med skoter och bil.



Det blev bara en regnbågsfisk på ca. 1 kg.

Nu har det bara blivit idrott på TVn under kvällen.


Denna dagen i korthet.

Kram på er

 




Av ~ Ruth ~ - 2 januari 2013 23:31

Det nya året kom med mera kyla -14* i natt, så nu
är vårvädret med + grader slut för denna gången hoppas jag, snöade på fm. En
fullspäckad dag, har varit och handlat på den totala utförsäljningen i Höljes
handel, den skall byta ägare, allt 50 % som inte är matvaror, och den affären
har allt mellan himmel och jord, allt finns hos Petter i boa. Köpte 2
påslakanset, 14 par strumpor för 70 kr, och en massa annat småplock. Jennifer
och Niclas köpte också en massa saker. Det är så roligt att gå i en affär med
någon som inte tittar på klockan och grymtar.


   


Väl hemma så gjorde jag en räkpaj som blev gudagod och en ny sats

Ris á la Malta med jurdgubbskräm till som fick bli kvällsmat.

Nu är vi så trötta så det är bara kudden som gäller.

Hinner knappt med att besöka er nu, men i morgon när dom åker

iväg för att pimpla fisk då blir jag ensam och kan sitta här i lugn och ro.


Kram och god natt.


Av ~ Ruth ~ - 1 januari 2013 22:21


       


Nytt år och nya tag, vad som skall ske har vi inte en aning om, det är lite spännande med denna ovisheten tycker jag, men så är det alltid, det blir som det blir 365 dagar varje år.

Jag vet att årets första dag har varit en fridfull dag och natten var helt utan smällare och bråk, här är det alltid fridfullt och skönt när det stökiga helger för andra.
Vi vakade inte in det nyåret, vi var så trötta.

Efter 12 slaget så surrade det in SMS stup i kvarten på mobilen, så det var det endaste som störde nattfriden. Töväder har det varit i 3 dagar så snön har halverats, men vi hoppas på mera snö, snorhalt ute på vägarna.

Nätuppkopplingen är inte den bästa så jag har varit sparsam med datorn dem senaste dagarna, men jag glömmer inte bort er skall ni veta.

Önskar er allt gott på det nya året / kram.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards